Tuto knihu jsem přečetl na základě učebního plánu a doporučení od studentů vyšších ročníků.
Jakožto nováček v tomto oboru, jsem chtěl zvolit takovou publikaci, která mě provede úvodem o tom, jak správně podnikat. Kniha mi ve své podstatě přišla užitečná, nabyl jsem novým znalostem a zároveň jsem se s některými pojmy už setkal, nicméně jsem si rozšířil své obzory.
Konvergentní a divergentní myšlení
Byl jsem překvapen kolik věcí jsem z knížky už využil, ačkoli jsem nevěděl že vůbec existují. Krásným příkladem je konvergentní a divergentní myšlení.
Konvergentní myšlení je spíše analytický přístup a je založen na principu hledání řešení z předchozích znalostí a zkušeností. Divergentní myšlení nás nutí být kreativními, a také funguje v situacích kdy není předem jasné řešení.
Obě varianty na sebe navazují. Například když se snažíme vymyslet co nejvíce nápadů, tak použijeme divergentní myšlení. A když potřebujeme vybrat tu nejlepší variantu tak použijeme konvergentní myšlení.
Brainstorming
Brainstorming je jednou z mnoha variant, jak přijít na nové nápady. V zásadě jde o to, že za předem určený čas máme za úkol vymyslet co nejvíce nápadů. Nejde o to říct jen ty nejlepší, ale jde nám hlavně o kvantitu ať máme z čeho vybírat a o co se opřít.
Mindmaps
Je jednoduchá vizuální technika. Místo obyčejného seznamu si můžeme věci graficky zakreslit do myšlenkové mapy.
Painstorming
Painstorming vytváří nápady na základě nějakého problému. Je tedy důležité, aby před samotným painstormingem proběhla důkladná příprava (průzkum trhu).
Jak vybrat ten nejlepší?
Našemu týmu se osvědčilo hlasování čárkami na tabuli. Tuto metodu jsme použili při výběru názvu našeho týmu. Na tabuli bylo několik možností a každý člen měl 2 hlasy pro a 1 hlas proti. Možná jediné mínus tohoto typu hlasování je, že se dá dost jednoduše ovlivnit zbytek týmu. Tento problém by řešilo hlasování anonymně, každopádně jsme se shodli že jako tým chceme vybrat název společně, a ne ho rozhodnout na základě anonymních hlasů.
Business Model Canvas
Dle mého asi nejdůležitější bod z knížky. Business Model Canvas je jednoduchý nástroj pro zachycení byznys modelu. Model v sobě shrnuje strukturu nákladů, různé indikátory, problémy, alternativy a mnoho dalšího. Tento model je vhodný spíše existujícím firmám, které se chtějí inovovat. Pro začínající firmy je vhodnější Lean Canvas.
Na závěr bych chtěl knihu doporučit všem nováčkům v oblasti podnikání a lidem kteří touží po seberozvoji.