Proč jsem si tuto knihu vybrala?
Knihu Začněte s proč, jsem dostala jako dárek k vánocům. Ležela mi skoro celý rok ve skříňce a nepřišla mi tak nějak moc zajímavá. Nedávno ji ale někdo zmiňoval v TS a recenze, která byla na knihu podána, mě zaujala a rozhodla jsem se si knihu přečíst.
V knize bylo mnoho užitečných rad, poznatků a principů, ale já musím vypíchnout právě tento jeden a to je ZLATÝ KRUH. Vzorec zlatého kruhu semnou naprosto rezonuje a hrozně moc s ním souhlasím. Veškeré podnikání by mělo vycházet s PROČ, aby nebylo povrchní, mělo vyšší smysl a zároveň tak jasný směr s vyšší šancí na úspěch.
Co to vlastně zlatý kruh je?
Zlatý kruh je jednoduché kolo, které má 3 vrstvy – CO?, JAK?, PROČ?,
Jste si naprosto jistí, že u svého podnikání máte definované všechny 3 části kruhu?
CO? – Každá firma ví, co dělá. Jsou to buď její služby, nebo produkty.
JAK? – Firmy by měli také vědět jak danou službu, nebo produkt dělají. Jsou to věci, které firmu odliší od konkurence.
PROČ? – Hodně málo firem ví, proč dělají to, co dělají. Proč se netýká vydělávání peněz. Je to vyšší smysl, poslání, důvod existence firmy.
Po dočtení knihy jsem se snažila sestavit i zlatý kruh u svých projektů. Jak u školních, tak osobních projektů jsem zjistila, že ne všechny mé projekty mají jasně definované PROČ a proto nemusejí na zákazníka působit vždy věrohodně. Jako příklad do eseje jsem si vybrala projekt SecondHoof.
Zlatý kruh SecondHoof
CO? – Prodáváme vybavení pro koně i jezdce z druhé ruky.
JAK? – Ulehčujeme lidem práci s focením, inzercí a komunikací se zákazníkem. Díky recenzím jsme věrohodní. Snažíme se být vždy pro zákazničtí. Zakládáme si na loajalitě.
PROČ? – Chceme všem koním i jezdcům, jedno kolik jim je let, dopřát kvalitní jezdecké vybavení, které je cenově dostupné.
Kolem definice proč se náš projekt stále točí. Když nebudeme s naším proč rezistentní a začneme místo levnějších kvalitních věcí z druhé ruky prodávat nové a drahé věci, jen za účelem velkého zisku. Pravděpodobně ztratíme naše věrné zákazníky a uvedeme do pochyb každého člověka, který o našem projektu uslyší.
Tak teď vy, máte své PROČ?