Začněte s PROČ


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 31.10.2021

Začněte s PROČ   Simon Sinek

Proč jsem si tuto knihu vybrala?

Knihu Začněte s proč, jsem dostala jako dárek k vánocům. Ležela mi skoro celý rok ve skříňce a nepřišla mi tak nějak moc zajímavá. Nedávno ji ale někdo zmiňoval v TS a recenze, která byla na knihu podána, mě zaujala a rozhodla jsem se si knihu přečíst.


V knize bylo mnoho užitečných rad, poznatků a principů, ale já musím vypíchnout právě tento jeden a to je ZLATÝ KRUH. Vzorec zlatého kruhu semnou naprosto rezonuje a hrozně moc s ním souhlasím. Veškeré podnikání by mělo vycházet s PROČ, aby nebylo povrchní, mělo vyšší smysl a zároveň tak jasný směr s vyšší šancí na úspěch.


Co to vlastně zlatý kruh je?

Zlatý kruh je jednoduché kolo, které má 3 vrstvy – CO?, JAK?, PROČ?,

Jste si naprosto jistí, že u svého podnikání máte definované všechny 3 části kruhu?


CO? – Každá firma ví, co dělá. Jsou to buď její služby, nebo produkty.


JAK? – Firmy by měli také vědět jak danou službu, nebo produkt dělají. Jsou to věci, které firmu odliší od konkurence.


PROČ? – Hodně málo firem ví, proč dělají to, co dělají. Proč se netýká vydělávání peněz. Je to vyšší smysl, poslání, důvod existence firmy.


Po dočtení knihy jsem se snažila sestavit i zlatý kruh u svých projektů. Jak u školních, tak osobních projektů jsem zjistila, že ne všechny mé projekty mají jasně definované PROČ a proto nemusejí na zákazníka působit vždy věrohodně. Jako příklad do eseje jsem si vybrala projekt SecondHoof.


Zlatý kruh SecondHoof


CO? – Prodáváme vybavení pro koně i jezdce z druhé ruky.


JAK? – Ulehčujeme lidem práci s focením, inzercí a komunikací se zákazníkem. Díky recenzím jsme věrohodní. Snažíme se být vždy pro zákazničtí. Zakládáme si na loajalitě.


PROČ? – Chceme všem koním i jezdcům, jedno kolik jim je let, dopřát kvalitní jezdecké vybavení, které je cenově dostupné.


Kolem definice proč se náš projekt stále točí. Když nebudeme s naším proč rezistentní a začneme místo levnějších kvalitních věcí z druhé ruky prodávat nové a drahé věci, jen za účelem velkého zisku. Pravděpodobně ztratíme naše věrné zákazníky a uvedeme do pochyb každého člověka, který o našem projektu uslyší.


Tak teď vy, máte své PROČ? 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Společnost

Body: 3

28.03.2024

Kategorie: Inovace

Body: 3

28.03.2024

Kategorie: Inovace

Body: 2

28.03.2024

Kategorie: Jiné

Body: 3

28.03.2024

Kategorie: Marketing

Body: 3

28.03.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: