Začněte s proč - Simon Sinek


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 09.03.2022

Začnete s PROČ   Simon Sinek

Zajímavé myšlenky

Více informací ne vždycky pomůže, je potřeba zvážit jiné faktory, které nás nenapadli (myslet outside the box).

Spoustu firem vlastně neví, proč jsou jejich zákazníci jejich zákazníky, dělají rozhodnutí na základě neúplných nebo chybných domněnek.

Můžeme lidi inspirovat (udělají věci sami od sebe) nebo s nimi můžeme manipulovat („přinutit“)

Cenová hra/akce na podporu prodeje atd. - manipulace - funguje, ale může to přijít draho: Obtížné zpátky přinutit lidi, aby za produkt/službu zaplatili víc.

Strach - nejsilnější manipulace

Aspirační sdělení - nabízet to, čeho si lide přeji dosáhnout, u lidi co nemají disciplínu nebo mají pocit ze nemůžou uskutečnit své sny, oproti inspiraci je krátkodobé

Nátlak většiny - domníváme se ze většina nebo odbornici vědí vice než my. Nejde o to, ze by museli mít vždycky pravdu, ale o to, ze bychom ji nemuseli mít my. „když skočí — z ok a, tak skočíš taky?”

Inovace vs novinky

Inovace - změní způsob obchodu, našeho života a společnosti

Novinky- nova přidaná funkce - to každý kolem ihned okopíruje, přidávají se aby se odlišili, ne aby byli od zakladu jiní

Novinky nejsou nic špatného, ale nepřinesou dlouhodobou hodnotu - vliv netrvá dlouho.

I když se vám podaří prorazit na trhu s něčím úplně novým, během několika měsíců tuto výhodu pravděpodobně ztratíte, někdo jiný totiž přijde s něčím podobným či lepším.

Loajalita – lidi za vámi budou stát v dobrém i v zlém, nebudou koukat po konkurenci, může pomoct to „PROČ“.

Zlatý kruh

Proč jak co – v rovnováze

Co – co děláme

Jak – jak to děláme

Proč – často firmám chybí, proč naše firma existuje? Naše hodnota?

Ovládá nás potřeba někam patřit. Důvěřujeme těm, se kterými sdílíme stejné hodnoty a názory, jsme v něčem podobní. Není to racionální, je to biologie. Ovládá nás Limbický systém.

Věřit v to, co prodávám, blbost – víra nemá s projektem nic společného.

Nemůžete mít dobrý produkt bez lidí, kteří nebudou věřit ve vaše proč. Musí být inspirováni.

Snaha a touha vyhrát je v nás všech, není špatná, ale nesmí se stát jediným měřítkem.

Důležité cítít se chráněný, společnost mi dovoluje riskovat a zlepšovat moje schopnosti, mít záchranný padák.

Nejde právě o to, zanechávat náš svět dalším generacím v lepším stavu?


Pozdní většina – chce strašně moc důvodů, na ty funguje manipulace, nejsou loajální

První půlka – loajalita, ty my chceme, ty opravdu produkt/službu chtějí

Každý jsme u různých produktů/služeb v jiném kvadrantu.

Proto je téměř nemožné přesvědčit ostatní o koupi na základě racionální argumentace a hmotných přínosů.

Lepší když influencer zastává stejné hodnoty jako firma.

Leader by měl mít svoje proč a obklopit se lidmi typu jak, aby zajišťovali realizaci proč.

 

ATP

ATP jsem udělala hlavně mimo Tiimi. Pracuji na mamky sociálních sítích, kde jsem lidem začala předávat hodnotný obsah a zároveň zdůrazňuji naše hodnoty a názory. Přizpůsubuji se cílové skupině. Nedělám to asi pořád nejlépe, ale na to že to dělám poprvé, tak to má i celkem ohlasy. Plánuji ho uplatnit také v našem novém projektu, se kterým jsem přišla a vycházela jsem u něj z „proč“. Taky u self defense tools, jsem přemýšlela hlavně o tom, jak pomoct lidem, cítit se bezpečně a zároveň nemít obrovskou kličenku plnou věcí. Je to takový boj proti úchylákům :D. Být praktičtí a zároveň mít účinné nástroje.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: