Začněte s PROČ


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 02.09.2024

Začnete s PROČ   Simon Sinek

Simon Sinek začněte s PROČ

PROČ tato kniha: ve zkratce takhle kniha vám doopravdy dá vše okolo proč a možná díky ní v životě předejdete stavu vyhoření z Vaší práce nebo vašeho podnikání.


ATP:

Nyní se snažím začínat konverzace a doptávat se člověka proč to co dělá nebo to co mi říká doopravdy dělá, jaké je jeho proč, díky čemuž se dostávám i k jeho výchově a k jeho mentálním modelům.


Do druháku rozmýšlím nad novým projektem, který je zatím v plenkách nicméně přestal jsem řešit co bude produkt/služba a začal jsem od znovu s proč chci dělat to co budu dělat a snažím se jít opravdu do hloubky, tak aby projekt/podnikatelský nápad mi dával přesah do života a mohl jsem ho dělat dlouhodobě a práce na projektu dělala hlavně radost mě. Protože potom vše přijde samo. Stejně jako se lépe prodávají věci, ve které opravdu věříte tak stejně se dělají lépe projekty, u kterých víte proč to děláte.


Nyní už bych určitě nešel do mnoha věcí v životě, pokud bych neměl své proč. Beru si to jako středobod, od kterého se chci odrážet k věcem, které v životě dělám. To vše se pojím s kruhem, který si také přebírám do života => PROČ=> JAK=> CO.

Vysvětlivka: PROČ je vnitřní přesvědčení a hnací motor k rozhodování

                         CO nám poskytuje způsob, jak si racionálně odůvodnit, že nás produkt láká.


Hodnoty-> neustále hledám a potřebuji mít své hodnoty, které mě budou dělat šťastným během dne, pokud je budu plnit. Dříve jsem uplatňoval podstatná jména jako (poctivost, dochvilnost, svoboda, klid apod.) jako právě ty kořeny od kterých se mám odpíchnout jenže ve výsledku věci vůbec nepomáhají a neříkají mi, jak se mám chovat. Co mám tedy dělat v nerozhodných situacích, kdy hodnoty mi mají pomoct se lépe rozhodnout?

Jednoduchá pomůcka přetvořit si své podstatná jména na činy /slovesa -> například není to hodnota „inovace“ je to „vždy se podívej na věc z jiného úhlu pohledu. Díky slovesům nám hodnoty dávají jasnou představu, jak se chovat v různých situacích.


Snaha vyhrávat – mám potřebu být všude první ve všem nejlepší asi jako většina z nás… nicméně mě poslední dobou vlastně přišlo strašně špatné chtít neustále vyhrávat, jelikož mám potřebu „zapnout mód tryhard“ a mít všechny jako své nepřítele… být první soustředit se na výkon, kdy se mi to kolikrát ukazuje především u sportů. Nedokázal jsem si už nijak jinak užívat hru například teď když hrajeme disk golf. Chtěl jsem se naučit to brát jinak a užívat si hru i jiným stylem. Tady z knihy se mi vnukla skvělá myšlenka. Není chybné a špatné chtít neustále vyhrávat, je to přirozené a systémem dokonce vnucované, podporované, vsugerovávané do nás již od útlého věku není na tom nic špatného, co však není už k tomu dodáváno je fakt ať se výhra nestane tím jediným a hlavním měřítkem našeho úspěchu respektive, když to, čeho dosáhnete není vázáno na PROČ.


Při rozjíždění nového projektu určitě půjdu postupem podle Rogresovy křivky.

Nejprve je potřeba začít z levé strany Rogresovy křivky/grafu, potřebujeme najít lidi a říct jim proč si náš produkt chtějí a mají koupit jsou to lidi, kteří o nás budou mluvit je jich 15-18% obyvatelstva. To je to proč nám v Tiimi říkají běž a zkus to, prodej to, inovuj zaujmi pár zákazníků a zlepšuj to. Ne každý člověk je ochoten zaplatit za daný výrobek/službu stejnou cenu. Odvíjí se to od našich hodnot priorit a zájmů. Třeba já jsem ochoten si vystát frontu na basketbalové boty ale kámoš si radši na ně počká a zjistí, jak jsou dobré a až poté možná bude uvažovat, zdali si je vůbec koupi, jestli mu za to ta cena stojí apod. => oslovit první zákazníky s proč to co děláme si mají koupit a ty následně budou po zakoupení dávat vědět světu proč si to koupili a jak už je známo, tak díky osobním recenzím si lidé výrobek zakoupí s největší pravděpodobností.


To je to proč influenceři jsou tak žádání, protože je lidé mají rádi jsou jim mnohdy i vzorem a pokud můj vzor má kopačky od Niku tak já je budu s největší pravděpodobností chtít taky a kor když vám váš vzor řekne proč. V praxi to uplatňuji tak, že se teď zase dívám na svět jinýma očima a vidím ten ekonomický systém, reklamy, bludy, manipulace, které jsou všude okolo nás jako naprosto všední. Je to na jednu stranu strašně krásné, že někdo dokáže takovou kampaň udělat vytvořit a jejich měřítkem jsou pak čísla, hlasy, procenta na druhou stranu je pak strašně smutné, že na druhé straně je člověk/zákazník, který byl oklamán a zmanipulován.


Také teď pohlížím na firmy především velké giganty, které se mi usilovně snaží prodat výrobek/službu. Z úhlu, proč to, co dělají doopravdy dělají, jaké má jejich firma hodnoty, co zastávají, jaké je jejich PROČ, a především jestli mi jejich Proč ladí s tím mým abych se rozhodl tuto firmu mými penězi podpořit.


Motivace cíli i vizí v mých očích může být a zpravidla je krátkodobá a člověk pak dost často dochází do stavu vyhoření já bych to spíše nazval do stavu pozastavení a zamyšlení se sám nad sebou proč vlastně to co dělá doopravdy dělá, jaké je jeho PROČ co ho nutí z postele ven?

Aby člověk takovému stavu předešel je nutné vědět své PROČ ještě před tím, než to začne dělat.

V praxi třeba i pouhému přehlcení nyní předcházím tak, když na mě někdo deleguje úkol a chce po mě něco, tak se nejprve, než to schválím zamyslím nad tím, zda to, co po mě chce chci i já a jestli v okolí není někdo lepši nebo někdo kdo by o tuto možnost stál více než já. Pokud ne tak přecházím do fáze a proč bych to měl dělat já? Proč by mě to mělo posunout k mému poznání nebo krátkodobým cílům a až následně řeším, jak to vytvořím a co bude výstupem. Ne vždy to jde samozřejmě platí i zde 80/20.


Závěr: Čekal jsem ještě trochu víc od knihy, než co mi při výběru bylo recenzováno ohledně knihy. Určitě doporučuji a kniha je jedno velké PROČ a vše okolo něho, takže. nehledejte, ale nasávejte 😉.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Jiné

Body: 2

16.09.2024

Kategorie: Jiné

Body: 2

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Management

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

15.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: