Webovkyyy


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 17.02.2024

Web ostrý jako břitva   Jan Řezáč

Proč jsem si knihu vybral?

Sám jsem se do tvorby webů dostal, a i jsem jich několik vytvořil. O knížce jsem jednou zaslechl, když jsem se s někým bavil právě o tom, že občas dělám weby. Spojitost „Web ostrý jako břitva“ a autora Jana Řezáče je dokonalá.

 

Main points;

Wow design knihy 10/10, stejně i design samotného webu autora – nabízí workshopy pro tvorbu webů a utkvěl mi v hlavě.  (Sice jsem knihu četl v PDF = design obou stránek na mě neměl velký vliv.)

Jsou hlavní tři druhy webu:

-       Webová prezentace = za cíl změnit chování návštěvníka, prezentuje určitý produkt/službu a také ho prodává

-       E-shop = prodává produkty, hlavně přímý prodej = ne prezentace produktů

-       Webová aplikace = řeší určitý problém uživatelů. Cílem je, aby uživatelé využívali konstantně.

 

Co je nezbytné pro funkce webu:

-       Konverze = nakoupit, přihlásit k newsletteru…

-       Nalézt informaci = snadno a rychle najít to, co očekává.

-       Vyvolat emoce = díky emocím si více zapamatuje web a spojí si ho s daným brandem.

 

DOKUMENTY!

Hodně lidí si neuvědomuje, že to není jen o tom vytvořit web. Web má i velké dokumentární a právní záležitosti, jako jsou například cookies, obchodní podmínky, GDPR, fakturační údaje apod.

 

V knize je také hodně informací v postupu, pokud web děláme pro někoho. – v prvním ročníku jsem měl projekt pro vytváření webu a tato kniha by nám určitě ušetřila stovky času!

 

„Nepracujte zdarma, se slevou či v pochybných soutěžích, pokud vám to nedává vnitřní smysl.“

 

Modely chování lidí na webu:

-       Hledač = neví, že službu/produkt potřebuje. = cílem je ho přesvědčit že ano.

-       Porovnávač = už ví co chce, je nejlepší ho zaujmout nějakou alternativou ke svému hlavnímu produktu.

-       Nakupující = ten je už rozhodnutý, že nakoupí u nás a náš produkt = udělat mu hladký průběh cesty.

-       Zákazník = už transakce proběhla, teď je to už o tom se o něj starat, donutit k opětovnému návratu na web a případně další koupi.

 

Co jsem si uvědomil?

Za weby, které jsem již vytvořil, tak jsem tvořil druhy:

-       Webová prezentace: www.prihoriva.eu , www.zazijvejsku.cz, www.cafeexpo.cz

-       Webová aplikace: www.prikazyai.cz

Díky knize jsem si uvědomil, že nám trochu chybí fakturační údaje v kontaktech, proto jsem okamžitě fakturační údaje vložil a tím by naše právní záležitosti měli být v pořádku.

 

Web bez marketingu fakt nefunguje. (krásný příklad wbu zazijvejsku – traffic na web byla nízka, skoro žádná – potom projekt skončil.)

 

Checklist je výborná věc, je skoro jako dělaná pro vytváření webů. – já osobně jsem využíval kanban pro tvoření a potom i pro implementaci feedbacku.

 

WEB je živý organismus! musí se aktualizovat.  – o této myšlence píšu i na LinkedIn stránce Přihořívá.eu, kde se dělím o zkušenosti z e-commerce.

 

 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: