Canvas
https://assets-global.website-files.com/64830736e7f43d491d70ef30/65d312b307da4cc1368095f6_A3-Value Proposition Canvas-2023.pdf
2 části, cílem jejich soulad
Hodnotová mapa
- cílem popsat způsob, kterým budete hodnotu vytvářet
- seznam produktů a služeb
- pain relievers – jak moje produkty zmírňují obtíže zákazníka
- gain creators – jak vytváří produkty přínosy
Na co si dát pozor:
- vytvářenou hodnotu uvádějte jen ke konkrétnímu zákaznickému segmentu
Profil zákazníka
- cílem porozumění zákazníkům
- úkoly zákazníků – čeho se zákazníci snaží v práci i životě dosáhnout
- přínosy – které chce zákazník
- obtíže – rizika, překážky vztahující se na úkoly, které zákazník vykonává
Na co si dát pozor:
- opět jenom jeden zákaznipocký segment!
- ptejte se hodně proč a jste si jistí, že zákazníkům skutečně rozumíte
- rozlišovat úkoly a výsledky
- seřaďte úkoly, obtíže, přínosy podle priorit ze strany zákazníka
Soulad
nezapomeňte si vyhodnotit míru souladu
Design
- cílem rychlý rozjezd designu hodnotové nabídky
- prototypizace
- hledání business modelu
Prototypizace
= Tvorba rychlých, levných a hrubých studijních modelů, díky kterým se dozvídáme něco o žádanosti, realizovatelnosti a životachopnosti alternativních hodnot. nabídek a business modelů.
neztrácejte čas na prvních prototypech, nedělejte je do detailu (5–15 minut max.)
brainstormujte, pobavte se o tom, dále pak rozkreslete náčrty, bodíkujte s ostatními
Pochopení zákazníka