Proč jsem si knihu vybral?
V budoucnu našeho projektu chceme vylepšit náš brand projektu. Věřím, že je klíčové začít od kvalitního loga, proto jsem si vybral tuto knihu, abych loga lépe pochopil.
Jak by mělo vypadat dobré logo?
Důležitost kvalitního loga
Logo je považováno za jeden z nejsilnějších marketingových nástrojů. Pokud je logo správně zpracováno, tak nabízí konkurenční výhodu, zvyšuje rozpoznatelnost a umožňuje silnější spojení se zákazníky. Firmu obvykle logo doprovází celý její život.
Upoutat pozornost je v dnešní digitální době těžké. Svět reklam je přehlcen. Proto je klíčové snažit se o vybudování silné, konzistentní a zapamatovatelné identity, které projekt odliší a omezí možnost, že by se projekt ztratil mezi konkurencí.
První čeho si zákazník v obchodě, na webu nebo v reklamě je právě logo. A první dojem je nesmírně důležitý.
“Kvalitní logo je investice, nekvalitní logo je výdaj.”
Typy log
Existuje několik kategorií log. Nikde není uvedeno, jakou kategorii využít, to by měl vycítit autor, který logo vytváří.
1.Popisná loga
Umožňuje rychlé spojení se zákazníkem přes již známe a rozpoznatelné motivy. Hlavní výhoda je uchopitelnost, dokáží velmi trefně odrazit charakter projektu. Řadí se sem různá zvířecí nebo lidská loga, která přenášejí emoce lépe, než jakákoliv jiná. Zpravidla nepotřebují další vysvětlení.
2.Abstraktní
Tento typ často vychází z geometrických tvarů a poskytuje nekonečnou svobodou tvorby. Jejich nevýhoda je, že mohou vytvořit slabší pouto s klienty, protože nejsou tak snadno a rychle rozeznatelné, jako například konkrétní motivy. Abstraktní loga jsou vhodná pro hůře uchopitelná témata. Do této kategorie patří například logo Nike.
3.Charaktery
Sem se řadí primárně maskoti a různé postavičky, které reprezentují projekt. Jejich výhodou je podpora přátelské image, je ale potřeba vyvtvořit maskota či charatker důkladně, aby nepůsobil příliš dětinsky. Maskoti a charaktery budují velmi silné spojení se zákazníky. Do této kategorie patří například Mr. Proper. Nehodí se pro vážné projekty, jelikož většinou evokují odlehčení a humor.
Pro ne všechny projekty se hodí symbolické logo. Často postačí logo typografické, které projekt vhodně reprezentuje. Slova a písmena mohou předat určitou zprávu nebo vyjádřit nějaký styl.
Tento typ log kombinuje symboly a typografii. Obvykle je grafický prvek umístněn kolem názvu projektu. S těmito logy si lze velmi dobře hrát v několika různých kompozicích.
Barvy
Barvy se řadí mezi nejsilnější formy neverbální komunikace. Během vteřin dokážou barvy komunikovat význam, emoce a mají dopad i na naše chování i náladu. Barvy zákazníky postrkují k akci a ovlivňují jejich rozhodování při nákupech.
Každá barva má jiný význam a vyjadřuje jinou emoci.
Síla symbolů
Narozdíl od textu symboly neznají žádné bariéry a jsou čitelné všude. Žijeme ve vizuálním světě, symbol předá zprávu daleko rychleji a pohodlněji.
Při prezentaci našich produktů se snažíme využívat co nejvíce různých ikonek a symbolů, aby bylo co nejjednodušší pro zákazníky pochopit náš produkt.
Závěr
V této knize jsem hledal především odpověď na to, jaké druhy log můžeme pro náš projekt využít, což jsem v knize našel. Také mě zaujala psychologie barev a jak dokáží jednotlivé barvy ovlivnit emoce a rozhodování zákazníka. Psychologii barev jsme v našem projektu začali využívat. Používáme například černou barvu, která vyjadřuje eleganci, tajemství či styl. Druhá část knihy je určena především pro grafiky, které loga vytváří, čemuž se já osobně nevěnuji, takže mě tato část zas tolik nezaujala.