Proč jsem knihu začal číst?
Zajímalo mě zde propojení s dialogem a praktikami, které v Tiimi provozujeme. Dle mého názoru se jedná o střet s realitou, kterou praktikuje mnohem více společností.
Informace získané z knihy
Předpoklady úspěchu pořad
Facilitator - odpovědný člověk za vedení porad - odpovědnost trojúhelníku věc-proces-lidé —> nezasahuje do řešení - Osvěžení pojmu v jiném odvětví
Vedoucí - člověk odpovědný za výsledek. Odpovědnost za lidské a procesní aspekty
Práva účastníků jsou znát cíle, kam chceme poradou dojít, znát role a jejich význam, znát cestu, byt akceptován (nesmí se bát říct svůj názor kvůli někomu) a mít respekt ostatním
Konvergentní typ úloh - mají přesně daný postup řešení - jednoznačně definovány výsledek
Konsensuální rozhodování - všichni jednohlasně odsouhlasí jeden výsledek a nic se nevyřeší.
Divergentní typ úloh - nemají predem dany postup. Typický příklad jsou hlavolamy atp.
Jednotlivé úlohy účastníků porady:
Člen - musí se aktivně účastnit, měl by být částečně i odborník na věc - nastudovat si to předem
Vedoucí - odpovědná osoba za výsledek, měl by lidi vést k výsledku, může navést a radit se s facilitátorem, moc nezasahuje do děje
Zapisovatel - ideálnější varianta, než aby si zapisoval vše k sobě interně je, když zapisuje průběžně na viditelné místo - např. Tabuli - v tu chvíli mohou všichni zkontrolovat správnost zápisu a pomůže to facilitátorovi i vedoucímu s udržením tématu ve správném směru
Role facilitátora - za svůj výkon odpovídá vedoucímu porady, pokouší se usměrňovat a držet téma