Ukaž, co děláš


1 bod

Hodnocení: 90 %

Přidáno: 19.04.2022

Ukaž, co děláš   Austin Kleon

Ukaž, co děláš – Austin Kleon

 

Posledním pokračováním knih Kraď jako umělec a Jeď dál, je Ukaž, co děláš. Kniha je o tom, jak sdílet svou kreativitu a nechat se objevit.

 

·      Kreativita je způsob myšlení.

·      „Buďte tak dobří, aby vás nemohli ignorovat.“ S. Martin – Autor dodává, že nestačí být jen dobrý, ale kreativec musí být pro lidi i dobře nalezitelný.

 

 

1. Nemusíš být génius

·      Každý z nás je amatér, amatér znamená v jednom jazyce, že člověk dělá to, co miluje. Amatér se nebojí kritiky a zesměšnění, je do svého umění zamilovaný.

·      Pokud chceme do světa udělat díru, máme si najít umělce, který tvoří podobné věci a zjistit, co nesdílí veřejně.

·      Pokud chceme, aby o nás lidé věděli, musíme vše sdílet. Co není online, jako by nebylo.


2. Mysli na proces, nikoliv na výsledek

·      Spousta lidí vidí jen výsledek práce, ne to, jak jste ho docílili.

·      Svou práci dokumentujte a sdílejte s ostatními, budou mít pocit, že jsou součástí tvorby. Osobně mě baví sledovat na Instagramu profily, které přidávají příspěvky každý den, cítím se tak malou součástí jejich života a tvorby.


3. Sdílejte něco malého každý den

·      Sdílejte, co vás ovlivňuje a inspiruje, sdílejte alespoň malý proces z tvorby.

·      Všechno, co sdílíme, nemusí být perfektní. Stačí si každý den položit otázku: "Na čem pracuji dnes?“

·      Nesdílejte všechno, je rozdíl mezi sdílením a přesdílením. Když si nejsme jistí, zda chceme něco sdílet nebo ne, je v pořádku si dát den pauzu a pořádně si to rozmyslet. Co zveřejníme v online světě, tam už vždy zůstane.


4. Pootevřete svůj šuplík kuriozit

·      Sběratelství podporuje kreativitu, měli bychom sdílet, co nás ovlivňuje.

·      Nesdílejte na internetu věci, jejichž autora nemůžeme dohledat.


5. Vyprávějte dobré příběhy

·      Každý miluje skvělé příběhy, ale je těžké je vymýšlet. Většina dobrých příběhů má stejný dějový graf.

·      Vyprávět dobré příběhy se naučíme tak, že je budeme číst. Kdekoliv.

·      Při představování sebe sama uvádějte pravdu. Buďte trpěliví, empatičtí a očekávejte otázky.


6. Učte, co umíte

·      Vyučování druhých činí naší práci hodnotnější. To, že někoho naučíme to, co umíme, z něj nedělá našeho konkurenta.


7. Nezměň se v lidský spam

·      Chcete-li mít fanoušky, musíte fanoušky být. Lidé, kteří nenaslouchají a pořád mluví jen o sobě, si nezaslouží naší pozornost.

·      Pokud tvoříme a jsme umělci, měli bychom se zajímat i o ostatní umělce.

·      Pokud chceme, aby nás lidi sledovali, musíme se zaměřit na kvalitu našeho sdíleného obsahu.

·      Upírský test. – Pokud s někým trávíme čas a poté se cítíme vyčerpaně, je ten člověk upír. Pokud tomu tak není, není upír. Tato metoda lze praktikovat i a činnosti, které děláme.


8. Naučte se přijímat rány

·      Jste nenáviděni už dopředu.

·      Nikdo nikdy neumřel na špatnou recenzi. 😊

·      Nemáme se starat o to, co si o nás myslí všichni, ale o to, co si o nás myslí ti správní lidé.

·      Špatné komentáře a hejty, které nám v posunu naší tvorby nijak nepomohou, mažte.


9. Zaprodejte se

·      Když mají lidé sáhnout do svých peněženek, teprve zjistíte, jak moc si váží toho, co děláte.

·      Vytvořte si vlastní seznam e-mailových adres a pravidelně je sbírejte. Prodej přes e-mail je starý podnikatelský model, který ale dobře funguje.

·      Musíme být natolik velkorysí, jak jen to jde, ale natolik sobečtí, abychom mohli pokračovat ve své práci.


10. Vydržte

·      Práce není nikdy dokončená, jen opuštěná.

·      Zapalovat si jednu od druhé – nedávat si dlouhé pauzy mezi projekty, ale plynule navazovat na nové projekty.


Co si z knihy odnáším? Co využiji v praxi?

Tato kniha mi připadala jako příručka pro tvorbu marketingové strategie, zmiňuje podstatné fakty, na které se nesmí zapomínat, pokud chceme, aby se o nás vědělo. Moc se mi líbí tato věta: "Když mají lidé sáhnout do svých peněženek, teprve zjistíte, jak moc si váží toho, co děláte." Často lidé chválí a obdivují tvorbu umělců, ale když dojde na placení díla, jen ti opravdoví fanoušci jsou ochotni zaplatit. I když autor doporučuje si mezi projekty nedávat dlouhé pauzy, zároveň na konci knihy píše o sabatyklu, jako o času, ze kterého můžeme v budoucnu čerpat tvůrčí myšlenky. Tvůrčí volno jsme si naplánovala na léto 2022, kdy bych si chtěla dát život trochu do pořádku a odrazit se dál.



Hodnocení: 90 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: