Tvorba byznys modelů


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 02.02.2022

Tvorba byznys modelů   Alexander Osterwalder a Yves Pigneur

Vzhledem ke konci studia, který se nám pomalu blíží a převedení projektu MarkMe, který jsem zde společně s dalšími vybudoval, pro mě budou první kroky převedení naší marketingové agentury na s. r. o. Právě proto se teď chci zabývat přípravou nového business modelu. 


Business model je základním stavebním kamenem toho, jak společnost vytváří předává a získává hodnotu. Z praxe si myslím, že by měl být propojen s marketingovým a finančním plánem společnosti, které by na sebe měly vzájemně navazovat. Business model tvoří 9 bodů, které pokrývají zákazníky, infrastruktur a finanční životaschopnost. 


1. Segmentace zákazníků – Je zapotřebí definovat si, kdo je náš zákazník a mířit na jeden nebo více typů. Hromadné trhy vyžadují odlišné přístupy oproti segmentovaným zákaznickém základnám, které sdílejí určité podobnosti. 


2. Balíčky – Klienti mají rádi výhody a pocit jedinečnosti. Je zapotřebí pro ně vytvořit výhodné balíčky nebo přizpůsobit nabídku potřebám zákazníka. 


3. Kanály – Volba způsobu komunikace ke klientům je zásadní pro prodej výrobků či služeb. 


4. Vztahy se zákazníky – Na základě toho, v jaké oblasti podnikáme, bychom také měli zvášit přístupy k našim zákazníkům. Můžeme využít například osobní přístup, automatizované služby, samoobsluhu, či jejich kombinace. 


5. Příjmy - Každý typ příjmu může vyžadovat jiný cenový mechanismus - buď „pevnou“ cenu, nebo dynamickou, sjednanou cenu. 


6. Klíčové zdroje – Tato aktivita má hned několik podob – fyzická, finanční, nebo osobní – na základě toho, v jaké oblasti společnost podniká. Mohou být vlastní či pronajaté.


7. Klíčové činnosti - Zaměstnanci společnosti pracují na úkolech, které zapojují zákazníky a vytvářejí zisk. 


8. Klíčová partnerství – Je zapotřebí pracovat s dalšími subjekty na trhu. Například spojení s jinou společností může ochránit náš podíl na trhu ve vysoce konkurenčním prostředí. 


9. Struktura nákladů - Nabízené služby za nízké ceny, jako jsou slevové kupony, určují strukturu nákladů vašeho modelu. 



Business model je dle mého názoru základním prvkem každého začínajícího projektu a myslím si, že by nikdo na jeho vytvoření neměl zapomínat. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: