Tvorba business modelů


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 29.01.2022

Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev   Alexander Osterwalder, Yves Pigneur

Business model generation

Alexander Osterwalder

 

 

Co jsem si z knihy odnesl?

Že vracení ke knihám má smysl. Business model generation už jsem jednou četl, ale skončil jsem v polovině a nedostal jsem se k eseji.  Při čtení mi vyskakovali úplně jiný myšlenky než před rokem. Je zajímavý že se mnohem víc soustředím při úvahách na zákazníka. Zákaznické vztahy jsou to co jsem si odnesl, resp. existuje několik druhů vztahů se zákazníky. Mám jiný vztah s učitelem, s pojišťovákem, s automechanikem, nebo s kadeřníkem. Zákazníci QuestRushe kupují prémiový, lokální produkt, který je ve většině případů dárek. Předpokládáme opakovaný nákup. Komunikace je pro nás velmi důležitá. Je nutné, aby adekvátní produktu. Na Instagramu jsme spustili soutěže a fotky prokládáme hádankami. Obecně dobré ohlasy. Zákazníkům ze slevomatu voláme, děkujeme za nákup a ptáme se jaký byl zážitek a co by zlepšili. Zákazníky informujeme o vývoji nových edic. Je důležité si uvědomit, že ve vztahu k zákazníkům je možné vždy dělat víc, ten vtip je v tom dělat za málo peněz hodně muziky.  Obrázek do newsletteru. Soutěže za drobnosti. Přání ke všem událostem. V onlinu se s tím dá hodně vyhrát.

 


Proč?

Kouknul jsem na záznam z přednášky s autorem knihy. Chtěl jsem si připomenout fundamenty podnikání a vrátit se k učení o tom co mě zajímá.


Obecně

Kniha nabízí iterační princip vytvoření business plánu a modelu. Dělá to pomocí business model canvasu, který se od lean canvasu významně liší. Nedá se říct který je lepší. Ze zkušenosti -> když nemám ani prototyp tak lean canvas, po prvním prodeji business model canvas. Autor popisuje několik business modelů, ale doporučuju v této části kouknout i na business model pattern cards.

 

Konkrétně

Nebudu popisovat canvas, ani modely. Nedávno jsem psal esej na ekonomii. Zabýval jsem se v ní užitkem a racionálním spotřebitelem. Business modely se vlastně zabývají tím samým. Snažím se různýma kombinacema najít optimum konkrétní skupiny spotřebitelů v daném čase. Díky rychlosti a plasticitě nástroje jako je business model canvas můžu rychle iterovat a reagovat na turbulentní tržní prostředí. Není nutný vyplňovat celý canvas hned, můžeme udělat třeba jenom 3 okna a jít od toho. Jakmile se nám podáří canvas udělat pustíme do zprocesování a plníme cíle. V průběhu podnikání revidujeme jednotlivá políčka z pohledu strategie, taktiky a operativy, resp. challengujeme jednotlivá políčka.

 

Odměna nakonec

Hodinku a půl dlouhej kurz. Doplnění knihy, resp. řekl bych že z toho pochopíte víc než z knihy (udělejte si cvičení): https://www.youtube.com/watch?v=H9aEKKTTtfQ

 

Karty

https://mycourses.aalto.fi/pluginfile.php/1146929/mod_resource/content/1/BMI%20cards.pdf



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: