True Story


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 05.04.2024

The Team academy: a true story of a community that learns by doing   Niina Leinonen, Johannes Partanen, Petri Palviainen

Kniha stará stejnde jako Tiimi sama, jde vlastne o návod, jak si nastavit mysl pro studium v Tiimi a nebýt zaražen principy.

Myšlenky z knihy

V rámci Tiimiakatemia se zdůrazňuje význam praktického učení, kde teoretické poznatky jsou aplikovány přímo na reálné projekty. Tento přístup umožňuje hlubší porozumění a lepší zapamatování, protože studenti jsou postaveni před skutečné výzvy a učí se z vlastních zkušeností. Spolupráce a týmová práce jsou dalšími klíčovými aspekty, kde sdílení rozmanitých perspektiv a dovedností vede k inovacím a kreativnímu řešení problémů. Tím se rozvíjí nejen odborné znalosti, ale i komunikační a sociální dovednosti jednotlivců.

Učení mezi vrstevníky a mentorství jsou základními pilíři, které podporují nejen akademický růst, ale i osobní rozvoj studentů. Skrze sdílení zkušeností a vedení od zkušenějších členů komunity se vytváří prostředí, kde se každý může učit a zároveň přispívat k rozvoji ostatních. Tento přístup přináší inovativní řešení problémů a podporuje rozvoj podnikatelských dovedností.

Výzvy, jako je omezení zdrojů a vyvážení teorie s praxí, jsou důležité aspekty, které nutí studenty k inovativnímu myšlení a efektivnímu řízení projektů. Praktické dovednosti získané během studia, jako je řešení problémů, tvorba týmů a přizpůsobivost, jsou klíčové pro úspěch v dnešním rychle se měnícím světěPrimární přínosy pro členy komunity


Zkušenostní učení: Nabízí učení skrze praktické činnosti, což zvyšuje úroveň porozumění a uchování poznatků.

Kolaborace: Podněcuje spolupráci a výměnu rozličných pohledů a schopností.

Tvorba novinek: Podnícení kreativity a schopnosti inovativně řešit problémy díky praktickému přístupu.

Charakteristika komunity


Zaměření na projekty: Členové jsou motivováni k zapojení do projektů s reálným dopadem, čímž nabývají cenných praxí.

Peer-to-peer učení: Vzájemné sdílení informací a zkušeností tvoří základ pro učení se od sebe navzájem, což facilituje rozvoj komunikačních dovedností mezi Teampreneury.

Mentoring: Zkušenější členové komunity nebo externí odborníci poskytují vedení a hodnotné feedbacky. Tento model mentoringu je zvláště cenný pro sdílení poznatků mezi staršími a mladšími ročníky, a někteří z TAP členů jsou v tomto ohledu již velmi úspěšní.

Růst a vývoj


Iterativní proces učení: Komunita se rozvíjí díky neustálému cyklu akce, reflexe a přizpůsobení.

Rozšiřování expertízy: S postupem času dochází k rozšíření spektra projektů a výzev, čímž se zvyšuje kolektivní znalostní báze. Tento proces je klíčový, i když v pražské pobočce je tento potenciál zatím málo využitý, přestože existují příležitosti pro sdílení a využití zkušeností mezi různými projekty.

Výzvy a omezení


Omezené zdroje: Omezený přístup k financím může komplikovat růst a rozvoj projektů. To, že v rámci Tiimi začíná každý projekt prakticky od základu, umožňuje, že se úspěšné projekty postupně vyvíjejí z menších iniciativ, které dokáží generovat finanční prostředky pro další rozvoj. Náš přístup společně s Kubou Netrvalem, kdy se zaměřujeme na postupné zdokonalování produktů a rozvíjení dovedností, které posilují naše podnikání, potvrzuje, že cílevědomost, systematický přístup a neustálé vzdělávání jsou klíčem k úspěchu.

Rovnováha mezi teorií a praxí: Hledání ideální kombinace praktického učení a teoretických základů může být složité. ATP hraje v tomto kontextu nezastupitelnou roli v posunu dovednostní úrovně, což má následně pozitivní dopad na rozvoj podnikání a zvyšování zisků.

Zachování měřítka a hodnot: Rozšiřování komunity při udržení jejích klíčových principů a efektivity může představovat výzvu. Udržení základních hodnot je esenciální pro kohezi komunity, což dokazuje situace, kdy se Teampreneuři z prvního ročníku postavili proti organizaci Rocket Days, ukazující na význam neustálého upevňování a vysvětlování těchto hodnot.

Aplikace dovedností v praxi


Řešení problémů: Kreativní myšlení a praktické schopnosti, které Teampreneuři získají, jim umožní nabízet efektivní řešení výzvám podnikatelů z externího prostředí.

Formování týmů: Zkušenosti získané v učící se organizaci umožňují jednotlivcům efektivně založit a vést projektové týmy. Osobní zkušenost ukazuje, že intenzita týmové spolupráce v TAP je vysoká, což umožňuje rychlé pochopení principů a výzev týmové práce, poskytující nám tak výhodu pro budoucnost.

Adaptabilita: Učení skrze praktické aktivity zvyšuje schopnost adaptace, což je klíčové pro úspěšnou navigaci v nejistotách současného podnikatelského prostředí. Adaptabilita se stane jednou z nejdůležitějších dovedností v nadcházejících letech, zvláště v kontextu možné potřeby změnit podnikatelské zaměření nebo povolání každých pár let..

Reflexe

Z pohledu studenta tiimi vidím obrovský potenciál pro první ročníky. Uvědomuji si, že schopnost efektivně pracovat v týmu, inovovat a přizpůsobit se novým výzvám jsou dovednosti, které se stávají stále důležitějšími. Aplikace těchto principů v praxi mi umožní nejen rozvíjet své podnikání, ale i přispívat k rozvoji celé komunity.

V procesu vzdělávání v Tiimi jsem pochopil, že učení není jen o získávání znalostí, ale o sdílení zkušeností a společném růstu. Tento přístup mě motivuje k dalšímu osobnímu i profesionálnímu rozvoji a k hledání nových cest, jak překonávat výzvy a přispívat k inovacím ve světě kolem nás.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: