Tohle je marketing


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 11.02.2024

Tohle je marketing!   Seth Godin

Tohle je marketing jsem si přečetla, jelikož se o marketing zajímám, ale ještě jsem moc knih o marketingu nepřečetla.


Kniha je napsaná dost laicky a s praktickými příklady, bez marketingové terminologie a všelijakých modelů. Proto se mi i dost líbila a doporučila bych jí všem, kteří chtějí pochopit, o čem ten marketing vlastně je.


Zahrnuje veškeré základní myšlenky a cíle marketingu. Pomáhá popchopit souvislosti mezi jednotlivými aktivitami ve firmě a marketingem. Popisuje, na co se vůbec zaměřit, co je to podstatné a na čem stavět.


Zde popis marketingu od autora v pár bodech:


•Marketing chce vždycky získat něco víc. Větší podíl na trhu, více zákazníků, více práce.

•Hnacím motorem marketingu je snaha dosáhnout něčeho lepšího. Lepších služeb, lepší společnosti, lepších výsledků.

•Marketing formuje kulturu. Status, afiliace a lidi, jako jsme my.

•Ze všeho nejvíc je marketing změnou.

•Změnou kultury, změnou našeho světa.

•Změnu iniciují marketéři.

•Každý z nás je marketérem a každý z nás může udělat větší změnu, než jsme si kdy vůbec představovali. Máme šanci i povinnost dělat marketing tak, abychom na něj mohli být hrdí


Z tohoto seznamu je partné, že marketing nejsou jen sociální sítě, jak s často v dnešní době spousta lidí domnívá, že to není jen o vizuálu, ba naopak. Myšlenky a vize, touha měnit svět a dostat to k lidem. K lidem toho našeho vybraného nejménšího životaschopného trhu.


Nejmenší životaschopný trh


Tento pojem autor zmiňuje už od začátku a v průběhu knihy se k němu častokrát vrací. Point je v tom, že každý produkt/služba není pro všechny, a musíme se s tím smířit. Znamená to, že si máme najít ten svůj nejměnší životaschopný trh a toho se držet, jelikož stačí několik desítek/stovek správných zákazníků a můžeme uspět. Začínáme službou pro okruh lidí, který s tím nemá problém, protože to jsou jediní lidé, kteří nám dají šanci, když přijdeme s něčím novým.

Pokud něco změníme ve svém businessu, musíme zároveň počítat, že někteří zákazníci odpadnou, protože už to pro ně zkrátka není. Ti správní se zase objeví, protože to pro ně bude!


Podnikatelský plán


Nechápu, jak to ten pán dělá, ale na 3 stránkách dokonale popsal o čem je PP a k čemu nám slouží. Vynechal všechny odborné termíny, konkrétní nástroje a jednoduše v následujících 5 bodech shrnul PP: 


  1. Skutečnost
  2. Předpoklady
  3. Alternativy
  4. Lidé
  5. Peníze


Před přečtením této kapitoly jsme si představovala PP jako velmi důležitý dokument pro start našeho nápadu, zároveň jako obsáhlý dokument plný omáčky a žvástů. V prváku jsem hned na začátku četla knihu Od nápadu k podnikatelskému plánu. Kniha skvěle popisuje jednotlivé části do detailu, vlastně až příliš. Mám teď v hlavě jeden podnikatelský nápad a hodlám ho stavět na této knize, jelikož vnímám, že firmy by měli být marketingově vedené, jak řiká i náš kouč Zdeněk. Přidaná hodnota, přispění ke změně, ke zlepšení - to je to, na co se zaměřit v první fázi. 


Hodně věcí v knize byly pro mě opakováním, zároveň mi pomohlo si zase ujasnit nějaké souvisloti a samožřejmě se našlo několik nových informací.

Například, že každého člověka zna 1500 až 3000 lidí. To mě zaujalo a o to víc jsem si uvědomila důležitost práce na osobní značce. Toto téma sice autor v knize nezmiňuje, ale logicky mi z této informace vyplývá. Nehledě na to, že marketing jde lépe s příběhem a kdo jiný než lidé vypráví příběhy. I proto vidím důležitost osobní značky.


Knihu jsem četla na výjezdu ve Finsku 24. V ten moment jsem i pracovala na kampani, která náš trip komunikovala veřejnosti. Vždy když chci něco vymýšlet, ptám se: pro koho to je a co je cílem? Základní otázky, na které často zapomínáme a trávíme čas aktivitami, které nejsou podstatné a někdy i mimo mísu.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Podnikání

Body: 1

03.03.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

Kategorie: Podnikání

Body: 3

03.03.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

03.03.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

03.03.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: