Tohle je marketing!


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 21.02.2024

Tohle je marketing!   Seth Godin

Kniha “Tohle je marketing!” od autora Godin Seth.


Sumarizace: marketing


Knihu jsem si vybrala na základě doporučení od členů týmu. Kniha vypráví marketing v příbězích místo teorie, což mi bylo sympatické. I když jsem místy měla pocit, že bych si ráda nechala myšlenky vysvětlit více zkráceně, nakonec jsem byla ráda, jak byla kniha sepsaná, protože mi dala ucelený obrázek o tom, jak se dá marketing jednoduše vnímat.


Marketingový pracovní list


Marketing lze chápat díky knize jako hybnou sílu změn. Když máme produkt nebo službu a toužíme po vyšších tržbách, větším počtu zákazníků, či o zvýšení povědomí o značce, často se uchylujeme ke změně našeho produktu nebo služby tak, aby lépe odpovídaly poptávce trhu. O jakou změnu usilujete? Tento proces je možné přirovnat k nejrůznějším situacím - každý úspěch v podstatě stojí na dobře zvládnutém marketingu, který dokáže produkt či službu představit ve správném světle a zajistit jeho přijetí cílovou skupinou. Nebavíme se tady jen o nějaké propagaci produktu nebo služby, ale čehokoliv co děláme.

Marketing je především o emocích a o lidech.

Každý produkt, který si pořizujeme, nese s sebou svůj příběh - od aut, která řídíme, přes technologie, které používáme, až po oblečení, které nosíme. Naše rozhodnutí o koupi často motivuje emoce spojená s nákupem a zážitek, který produkt slibuje. Jaký příběh budete vyprávět? Je pravdivý? Příkladem mohou být auta značky Tesla, která jsou cílena na skupinu lidí, kteří jsou ochotni platit více za pocit exkluzivity a příslušnosti k určité sociální třídě. Pro koho to je? Jak to změní jejich status? Tento fenomén se neomezuje pouze na automobilový průmysl, ale vztahuje se na veškeré produkty a služby. Klíčem k úspěchu je tedy pochopení cílové skupiny - její sociální bubliny, společenský status, obavy, přání a touhy. Jaký je životní názor na svět cílové skupiny, kterou chcete oslovit? Čeho se obávají? Toto pochopení následně umožňuje vytvořit marketingovou strategii, která nejen osloví cílovou skupinu, ale i spojí její členy do komunity. Právě vytvoření komunity zákazníků, kteří se s produktem identifikují a jsou mu loajální, je zlatým grálem marketingu. To se ukazuje na příkladu rivalitě mezi uživateli Apple a Samsung, kde loajalita k značce přerůstá v tvorbu pevných komunitních vazeb a podporuje organickou propagaci značky. Lidé si budou sami od sebe promovat, jak moc značce důvěřují a proč by si od nich ostatní měli něco koupit. Proč to řeknou svým přátelům? Co budou říkat svým přátelům?


Ve zkratce

Znám svoji cílovou skupinu

Znám příběh

Příslib




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Jiné

Body: 2

16.09.2024

Kategorie: Jiné

Body: 2

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Management

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

15.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: