The Team academy: a true story of a community that learns by doing


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 28.03.2022

The Team academy: a true story of a community that learns by doing   Niina Leinonen, Johannes Partanen, Petri Palviainen


Hlavní znalosti a myšlenky, které si z knihy odnáším:


Ideologie a Hodnoty Tiimiakatemia


Ideologie: Musíme se stát změnou, kterou chceme ve světě vidět. To vyžaduje odvahu a vytrvalost.


Hodnota 1: Svoboda: Máme odvahu vymanit se z hotových vzorců, máme odvahu překonat své vlastní hranice a máme odvahu jít do skutečného světa. 


Hodnota 2: Zážitky: Chceme se učit prostřednictvím vlastních zkušeností. Teorii chceme uplatnit v praxi. 


Hodnota 3: Akce: Naše energie a síla vychází z jednotlivců, nikoli z organizace. Každý z nás si vytvoří své vlastní pracoviště.


Hodnota 4: Učíme se myšlenkovými projekty. Pokud se v projektech nebráníte, jste odsouzeni k zániku. Zakládejte nové projekty nebo se na nich podílejte. Musíte dělat něco, co je konkrétní a měřitelné. 


Hodnota 5: Tým: Naše učební prostředí je týmové. Učíme se pracovat v týmech a učíme se vytvářet vlastní sítě.


Těmito hodnotami se snažím řídit ve svém každodenním životě v Tiimiakatemia.


Learning Cycle and Theory of Knowledge


Johanes partanen začal vyvíjet cyklus učení známý jako kombův model experimentálního učení pro učení marketingu a ivation. Vývoj vycházel z přesvědčení, že experimentování a testování je nejdůležitějším způsobem učení. Johanes Partanesův cyklus učení popisuje takto:



Uvědomění si rozmanitosti učebních stylů


Peter Senge ve své knize "Školy, které se učí" (2000) zdůrazňuje odpovědnost učitelů za vytváření fyzického prostředí, které podporuje různé učební styly a rozvíjí myšlení.


Každý je schopen se učit, pokud je vhodné učební prostředí Barbara Prashnig, novozélandská autorka, a její knihy "Diversity is our strength: the learning revolution in action" a "The Power of Diversity, new ways of learning & teaching" nejvíce ovlivnily učební prostředí Team Academy. Mnoho studií prokázalo, že styly učení a práce lidí se obloukem liší. Stylem učení Prashnig rozumí způsob, jakým se lidé soustředí na nové a obtížné poznatky, jak si je osvojují a zaznamenávají do paměti. Pracovním stylem se rozumí způsob, jakým se lidé učí a pamatují si nové a obtížné věci, jak přemýšlejí, jak plní své každodenní úkoly a jak řeší problémy. Lidé, kteří používají převážně levou mozkovou hemisféru, mohou být klasifikováni jako analytičtí myslitelé Ti z nás, kteří používají převážně pravou mozkovou hemisféru, jsou holističtí myslitelé. Musíme si však uvědomit, že všichni používáme k učení obě mozkové hemisféry, protože učení je nejefektivnější, když jsou aktivovány obě části mozku. Prostory a další uspořádání dělají z Týmové akademie místo, kde mohou různé typy žáků pracovat a učit se 211 efektivním způsobem. Studenti jsou také vedeni tak, aby jim pomohli rozpoznat individuální styly učení. Díky týmové práci na realizaci projektů se jednotliví žáci se svými odlišnými styly učení vzájemně podporují a doplňují, a tím dosahují nejlepších možných výsledků, je však zajímavé, že většina Teampreneurů reprezentuje holistický způsob myšlení. Na základě vypracování analýzy stylů učení se zjistilo, že je pět dalších faktorů, které ovlivňují učení: 1) analytický/holistický, 2) smyslový, 3) fyzický, 4) environmentální, f) sociální a 6) postojový. 


Organizaci Tiimiakatemia lze popsat jako "plochou, chaotickou a založenou na sítích". Připomíná salámovou pizzu nebo rybník s plovoucími lekníny. 


Každý Teampreneur patří po celou dobu studia do jednoho týmu, ale může patřit i do různých projektových skupin. Projektové skupiny organizují činnost Tiimiakatemia a rozhodují ve svých projektech. Johannes Partanen je hlavním coachem a pomáhají mu coachové, kteří jsou zodpovědní za své týmy. Každý coach je zodpovědný za svůj tým (své týmy) po celou dobu studia týmu. Coachové se pravidelně setkávají, aby si vyměňovali nápady a zkušenosti a rozvíjeli trenérské procedury. Každý tým si také zvolí jednoho člena, který bude působit jako správce, spojka mezi týmem a hlavním coachem a ostatními týmy. Tyto team leadeři se také pravidelně scházejí, aby projednali operativní záležitosti spojené s týmy. Schůzky také hrají důležitou roli při distribuci informací v rámci komunity.





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: