Team Academy odkazuje na fyzické učící prostředí a zároveň na lidi, kteří v tomto prostředí pracují, tedy komunita složená ze studentů a koučů. Zákazníci, se kterými Team Academy spolupracuje a má vztah, jsou také součástí komunity.
“Why do we need a new learning method?:
- Ability to apply theory to practice
- Ability to keep up with the development in the industry concerned
- Ability to engage oneself in lifelong learning
- Practical communication and foreign language skills
- Skills required in the international environment”
Ideologie: Svoboda, zkušenosti, akce, učení se skrz projekty, tým
Cyklus učení
Experimentování -> zkušenosti -> myšlenky -> konkretizování -> (pořád dokola)
Hodnoty: Mezilidské vztahy, learning by doing, team entrepreneurship, neustále experimentování a vytváření nových vědomostí, cestování
Zajímavé pro mě bylo zjištění první vize Team Academy – Být nejlepší v marketingu do roku 2000
Důležité procesy v týmovém učení – framing and reframing, experimentování, překračování svých hranic, integrování perspektiv
Dobrý leader je podle autora připravený se učit novým věcem, riskovat a podporovat ostatní ve všech možných směrech.
Bird song sessions, Boat seminars - akce, na které se chodí komunita vzdělávat
Koučové nás mají podporovat „z dálky“, nejsou součástí týmu a ani nám nemají diktovat.
Kniha může mnohé naučit začínající prváky a i lidi, kteří se o Tiimi jakkoliv zajímají (nejen z byznysového vztahu) – i když je tedy z roku 2004 a tak nemusí být nutně aktuální. Hodně věcí už jsem znala, ale bylo pro mě zajímavé číst historii Team Academy a jaký byl a je její cíl - marketing, cestování, pomoct mladým lidem s nasměřováním, změna systému školství, práce v týmu, podnikání v projektech skrz zkušenosti apod. Bylo také zajímavé zjistit, že v začátcích řešili také různé problémy a že si nakonec každá Team Academy přizpůsobí podmínky podle sebe. Někdy to ani jinak nejde (v knize se například píše, že by prostory měly být otevřené 24/7, což u nás ani není možné). Také u nich v zemi například trvalo, než je začali brát vážně, což si myslím, že se děje právě i u nás v ČR. Dává nám to tak naději, že se to tu také jednou prolomí (i například tím, že o nás lidé budou vědět) a bude i na nás nahlíženo pozitivněji.