The Team Academy: a true story of a community that learns by doing


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 07.03.2024

The Team academy: a true story of a community that learns by doing   Niina Leinonen, Johannes Partanen, Petri Palviainen

TEAM ACADEMY 

a true story of a community that learns by doing


When new ideas are created, also new concepts and ways to work are born, and they need terms of their own. New ideas and concepts can be identified through new terms, and when we talk about a community that creates new things, new terms and names can be used to differentiate oneself from others. 


Team Academy can be interpreted in two ways:



We have to change the traditional structures and systems to allow learning to change, and to allow educational institutes to produce professionals who are able to think creatively and holistically. 



The employee of the future will therefore be expected to have a wide general education, be able to acquire knowledge, be able to apply knowledge, show tolerance ability to work together with different kinds of people, be able to take responsibility for his own life and be able to make choices in the world of changing values and information bloat. 



The goal of the Team Academy is the same as the goal of the polytechnic becoming a professional in one's own field, something that guides an individual student in his choices.

Team Academy Values:

Human Relationships (that's the core, it provides creativity and trust)


Learning by Doing (through practical experiences!!) 


Team Entrepreneurship (through the work we do together we grow)


Continuous experimenting and creation of new knowledge (innovation is the primary task)



Traveling (in this way we learn faster)


Learning from Projects

Intelektuální zapojení - Emocionální zapojení - Trvalá akce (a stále dokole)

Tyto tři body jsou potřeba se naučit předtím než se pustíme do akce. 

Proces učení začíná v ten moment, kdy zákazník podá písemnou či slovní žádost o cenovou nabídku.


Z čeho pochází knowledge?

Books

Experts, open forums and seminars

Customer projects and customer relationships

Student experiences

Senior Team Academy members and coaches


Coach - helps the learners learn how to manage themselves, how to manage a team , how to manage a learning community and how to manage people in general.


Project manager - as projects differ from each other, there is no one model of a perfect Project Manager. Project is very much like a love relationship. If there is no mutual trust and friendship, the relationship will not last if and when the passion starts fading. - tato myšlenka se mi moc líbila.


Leader - is always prepared to learn new things, take risks and support the rest of the staff in every possible way.



Zaujala mě část knihy, kde nový edukativní systém byl odsuzován zbytkem univerzity, jako to je momentálně u nás (i když je to čím dál lepší). Vizí Team Academy v roce 1994 bylo být do roku 2000 tím nejlepším místem pro studování marketingu, což by mě vůbec nenapadlo a je to něco co jsem doposud nevěděla. Učící se model není lehký pro studenta a ani pro kouče. Vyžaduje maximální závazek a vyžaduje čas na jeho pochopení. Není to určitě metodika pro každého, ale jakmile se přestaneme bát, pomalu začneme věřit lidem, se kterýma “pracujeme” a propojíme naše sny se sny komunity uvidíme benefity, které tato komunita vytváří a přináší. 


Cesta našeho učení není u konce a snad nikdy neskončí, dokud nepřestaneme věřit. 





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Monika Kosulicova - 07.03.2024 - 22:36


Hlavní myšlenky knihy jsi pospala, podařilo se ti popsat, jaké myšlenky tě napadaly v souvislosti se současnou Tiimi. Příště více rozveď tvoje ATP.

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: