The Psychology of Selling


3 body

Hodnocení: 95 %

Přidáno: 25.09.2021

The Psychology of Selling   Brian Tracy

The Psychology of Selling: Increase Your Sales Faster and Easier Than You Ever Thought Possible – Brian Tracy

 

Knihu jsem si vybrala kvůli zákaznickým návštěvám, které mě ve sprintech čekají. I když se nebude jednat o obchodní jednání, myslím si, že spoustu věcí mohu využít pro svůj prospěch. Kniha mi posílila znalosti z oblasti prodejních technik, prezentace produktu a snížila můj strach z oslovení nového zákazníka.


Rozvoj prodejních dovedností

·      Podle Paretova pravidla se 80 procent obchodů uzavře díky 20 procentům obchodníkům/prodejcům.

·      Prodávání je vnitřní hra.

·      Rozhodujícím faktorem v prodávání je sebevědomí obchodníka. Ten, kdo nemá velké sebevědomí a je si sám sebou nejistý, má větší problém zvednout telefon a zavolat novým zákazníkům.

·      Obchod proběhne spíše, když navážete se zákazníkem vztah. Zákazník si produkt koupí, jestliže má pocit, že je váš “kamarád”. 

·      Entuziasmus hraje také roli v dojednání obchodu, pokud je na vás vidět, že vás vaše práce prodejce baví a produkt, který nabízíte máte rádi, působí to větší důvěrou.

·      Důvod, proč lidé neumí prodávat a bojí se toho je ten, že se rychle vzdávají. Klíčové je vydržet a počkat na první úspěchy, sebevědomí se s tím dostaví.

·      Jak začít správně prodávat? - Vyberte si správný produkt, poté v něj absolutně věřte a přeneste své nadchnutí do zákazníka.

·      Nastavujme si motivující a realistické cíle, jejichž naplnění nám dodá energii.

·      Pravidelně čtěte o oblasti, ve které se chcete zlepšovat, využívejte i audioknihy, pouhých 30 minut denně vás neskutečně obohatí o nové znalosti.

·      Po každém obchodním telefonátu si dát rychlou zpětnou vazbu.

 

Proč lidé kupují

·      Všechny prodeje se uskutečňují jen kvůli emocím.

·      Pokud někdo řekne, že si to musí promyslet, znamená to, že jsme ho dostatečně nepřesvědčili o výhodách daného produktu.

·      Lidé si nekupují produkt, kupují si výhody a naším úkolem je zjistit, kolik jsou za tyto výhody ochotni zaplatit. V této fázi je podstatnou vlastností obchodníka umět naslouchat, klást správné otázky a dávat zákazníkovi prostor se vyjádřit.

·      Lidé odjakživa odmítají nové věci, to, co chtějí slyšet je pravda o tom, jak produkt zlepší jejich život.

·      Kvalita produktu nehraje velkou roli, protože se nakupuje emočně. Kvalita produktu se zjišťuje ve chvíli, kdy dojde k porovnávání dvou stejných produktů.

·      V rozhodování zákazníka o koupi hraje roli i celkový dojem z nabídky, obchodník by měl být hezky oblečen, dokumenty a prezentace mají obsahovat logo společnosti a být bez gramatických chyb.

 

Kreativní dovednosti

·      Úspěšní obchodníci jsou kreativní, nový zákazníky hledají kreativními způsoby a neustále se snaží zlepšovat v prezentačních dovednostech.

·      Metoda 20 nápadů: Na papír si napište problém nebo výzvu a 20 x si odpovězte, jak můžete problém vyřešit či výzvu splnit.

 

Blízko k vyhlídce

·      Máte zhruba 30 sekund při prezentaci na to, abyste zaujali posluchače.

·      Při komunikaci po telefonu nediskutujte o problémech se zákazníkem a nepouštějte se do rozepří. Raději si domluvte osobní schůzku.

·      Nikdy nepředstavujte produkt, pokud ho dobře neznáte. Umět improvizovat je skvělé, při obchodu ale vsaďte na důkladnou přípravu.

·      Vzhled, přístup a hlas – nejdůležitější aspekty při prezentaci.

·      Vždy buďte zdvořilí a milí.

 

Obchodní proces

·      Jedním z přístupů prodeje je hned na začátku schůzky říct, že se nechystáme nic zákazníkovi prodávat a vnucovat, ale chceme mu říct, proč si mnoho ostatních lidí koupilo tento produkt a co na něm oceňují. Poté se zeptáme dotyčného, zda je to pro něj také zajímavé.

·      Typy zákazníků v obchodním jednání:

Apatický typ – negativní, cynický, nikdy nic nekoupí

                    Seberealizující typ – ví co chtějí a ví, kolik zaplatí

Analytický typ – zajímá je každý parametr produktu

Dále: Emoční typ, praktický typ, přátelský typ…

·      Otázky k otevření konverzace: vždy otevřené

·      Otázky k uzavření konverzace: Otázky na emoce - “Dává vám to smysl?”

 

Psychologie uzavírání

·      Nejhorší část, zákazník se rozmýšlí, my čekáme.

·      Připravte se na tuto část nejvíce. Buďte nadšení a působte přátelsky.

·      Jak vy, jakožto obchodník, tak zákazník musíte odcházet plně pochopeni.

·      Zákazník musí věřit vám i vaší společnosti.

·      Pokud si se zákazníkem nerozumíte, dohodněte se ve firmě, že se s ním sejde někdo jiný.

 

Když nám překážky stojí v cestě

·      Žádný obchod se neobejde bez překážek.

·      Překážky můžeme porazit kladením otázek. „Nemohu si to dovolit, je to drahé.“ – „Co by se muselo stát, abyste si to mohl dovolit?“

·      Nezpochybňujte překážky svých zákazníků, vždy je vyslechněte.


Vítězné techniky uzavření obchodu I. a II.

·      Nikdy nemluvte o ceně, mluvte o výhodách.

·      Musíte zvítězit na touze zákazníka si váš produkt koupit.

·      Nezmiňujte cenu, dokud se na ni zákazník nezeptá.

·      Vždy se soustřeďte na představení produktu a prezentaci jeho výhod.

·      Pokud vidíme prohlížet si zákazníka produkt, můžeme k podpoření prodeje použít tyto věty: „Budete si přát ledničku v modré nebo zelené barvě? Produkt vám dovezeme dnes večer nebo zítra brzy ráno. Musím se podívat, zda máme tyto kusy ještě na skladě.“

·      Pokud si zákazník produkt nekoupí, chtějte vědět, z jakého důvodu, může vám to příště pomoci s prodejem.


Řiďte svůj čas efektivně

·      Využívejte svůj čas maximálně efektivně, na obchod se připravujte včas.

·      Neplýtvejte svým časem, využívejte jakékoliv chvilky ke vzdělávání.



Hodnocení: 95 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jana Švecová - 19.10.2021 - 14:52


Těším se na reflexi z aplikování teorie do praxe! Například použití otázky “Dává vám to smysl?” jsem dnes v Adult Learning četla, že je tento typ otázky problematický v tom, že je to uzavřená otázka a bude pro člověka snazší odpovědět "ano", aby se necítil jako ňouma. Místo toho tam doporučují něco jako "Místo toho zkus otázky začínající Řekni mi ... / Jak... / Co..." Aby začal mluvit a z toho se dá už pak vyvodit, jak je na tom s pochopením...

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: