The Lean Startup


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 31.03.2024

The Lean Startup   Eric Ries

Kniha “The Lean Startup” od autora Eric Ries.


Sumarizace: Agilní řízení, MVP, Build-Measure-Learn, zpětná vazba


Knihu jsem zařadila do svého Reading Plan kvůli získání knižních bodů a zápočtu na předmět Projektové řízení v podnikání. Konkrétně jsem si tento titul vybrala, protože jsem o The Lean Startup už slyšela a přijde mi, že je to must read pro všechny podnikatele, kteří v budoucnosti chtějí uspět na neustále měnícím se trhu.


Při podnikání máme všichni v sobě kapku strachu, že po dlouhém vývoji našeho produktu o něj nakonec nebude mezi zákazníky zájem. Přístup Lean Startup staví zákazníka do centra dění a máme si možnost otestovat zájem již v ranné fázi vývoje.


Lean (štíhlý) startup

Lean Startup podnikatele navede, jak v jejich projektu, produktu nebo službě zavést agilní proces, který vyvíjí produkt na základě zpětné vazby od zákazníků.

Každý podnik, bez ohledu na to, zda se jedná o instituci nebo nově vzniklý startup, který si klade za cíl dosáhnout dlouhodobého ekonomického růstu, by měl zvážit začlenění principů metodologie Lean Startup do své strategie. Tento přístup se zaměřuje na podporu neustálých inovací, které jsou klíčem k udržitelnému rozvoji podnikání.

Metodologie Lean Startup se odlišuje tím, že není pevně daným seznamem kroků, které by organizace měly postupně plnit. Spíše se jedná o flexibilní rámec, který podnikům poskytuje orientaci ve světě podnikání založeném na experimentování, rychlém učení se z chyb a adaptabilitě.


Build-Measure-Learn

Build-Measure-Learn je zpětnovazební smyčka, která nám pomůže dozvědět se o potřebách uživatelů, prozkoumat problémy a otestovat nápad. Tento proces nám pomůže soustředit se při vývoji na činnosti, které vytvářejí hodnotu, jak pro nás, tak pro zákazníka. Umožňuje nám neustále provádět změny.

Na začátku máme Idea (Co je to za nápad?, Jaký problém chcete produktem vyřešit?..). Následně se přesouváme do fáze Build, kdy s pevně stanovenými cíli stavíme první MPV a otestujeme jej se zvolenou skupinou uživatelů. Fáze Measure(Je myšlenka produktu životaschopná? Jaké změny je třeba provést? Je o produkt dostatečný zájem?) nám získá zpětnou vazbu od zákazníků a určí směr. v poslední fázi Learn se na základě dat rozhodneme, kde je potřeba udělat změny a zase se dostáváme zpátky do smyčky.

Benefity v této smyčce hlavně vidím v uvědomení si, jestli náš produkt vůbec dává smysl. Ve finále nám šetří spoustu času a peněz na výrobu.


Build-Measure-Learn v projektu

Metoda Lean Startup je inspirována systémem výroby společnosti Toyota. Tento proces vývoje se aktuálně nejvíce využívá v IT startupech. Z knihy si odnáším, že tento proces se dá aplikovat na naší týmovou oblast Digitální Agentura - tedy webdesign. Z vlastní zkušenosti vím, že neustálé získávání zpětné vazby by nám zajistilo sehranější a jednodušší práci při tvorbě webu. Postup by byl následující:

Ve fázi Build se primárně zaměříme na vytvoření základní verze webové stránky nebo konkrétního prvku, který potřebujeme otestovat (MVP). Tento přístup nám umožní vyhnout se zbytečnému mrhání času na prvky, které možná nebudou uživateli přijaty tak, jak jsme původně předpokládali.

V následující fázi Measure změříme interakce uživatelů s naším prototypem. V této fázi můžeme využít různé analytické nástroje a metody, jako je sledování uživatelského chování přes Google Analytics, provádění A/B testování a další, které nám umožňují získat kvantitativní i kvalitativní data o uživatelské interakci. Tyto informace nám pomůžou pochopit, jak uživatelé vnímají design a funkčnost webové stránky.

Ve fázi Learn se soustředíme na učení se z nasbíraných dat a zpětné vazby. Analyzujeme výsledky měření a na jejich základě se rozhodneme o dalších krocích.


MVP

MVP (minimálně životaschopný produkt), je základní verze produktu s nejmenším počtem funkcí, jež jsou dostatečné pro jeho uvedení k zákazníkům a získání ověřitelných poznatků. Klíčovou myšlenkou tohoto přístupu je snížit množství zdrojů použitých na vývoj produktů, jejichž přijetí trhem ještě nebylo ověřeno.

MVP, které přináší zdánlivě negativní výsledky, by se nemělo považovat za selhání. Ve skutečnosti je to cenný vzdělávací nástroj, jenž vždy přináší úspěch tím, že generuje přímou a použitelnou zpětnou vazbu od klientů. Pro startupy je běžné, že potřebují provést několik iterací svého MVP, než mohou s jistotou stanovit, zda došlo k žádoucímu pokroku.


Quotes

Podnikatelé jsou vizionáři odhodlaní vytvářet nové produkty a podniky ve společnostech všech velikostí.

Každý, kdo vytváří nový produkt nebo podnik v podmínkách extrémní nejistoty, je podnikatel.

Vedení vyžaduje vytvoření podmínek, které zaměstnancům umožní provádět takové experimenty, jaké vyžaduje podnikání.

Pouze 5 procent podnikání tvoří velká myšlenka ... zbylých 95 procent je hrubá práce.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Jiné

Body: 2

16.09.2024

Kategorie: Jiné

Body: 2

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Management

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

15.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: