The Green Marketing Manifesto


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 20.09.2021

The Green Marketing Manifesto   John Grant

Proč jsem si knihu vybral?


Kniha řeší dva pro mě zajímavé problémy – marketing a environmentální udržitelnost. Globální environmentální problémy jsou nyní velkým tématem, a já se rád zapojuji do jeho řešení. Důležitost je nesmírná, a proto mě toto spojení velice zaujalo. Věřím, že když lidé nejsou líní, vše by se dalo dělat s ohledem na naši planetu.


Úvod


V současné době jíme, spíme, dýcháme, v podstatě žijeme novým náboženstvím – vše musí být „zelené“. V samém srdci odpovědnosti je průmysl a obchod, kde se se nyní všichni předhánějí v tom, jak vytvořit svou „environmentálně udržitelnou“ obchodní strategii. V souladu s tímto se hodně diskutuje o „zelené marketingové příležitosti“ jako prostředku k naskočení na tento rozjetý vlak. Musíme najít udržitelnou marketingovou strategii, která skutečně plní vytyčené zelené cíle, nejen naoko. Markeťáci se musí vzdát mnoha způsobů a přístupů, které dávaly smysl z čistě komerčního hlediska, ale jsou dlouhodobě neudržitelné. Skutečný zelený marketing musí přesahovat rámec reklamních modelů, kde jde jen o to, aby značka „vypadala“ dobře; potřebujeme zelený marketing, který to „dělá“ dobře. Ten běžný „hype“ už nestačí; když lidé nakupují „zeleně“, chtějí vědět, že skutečně přispívají k řešení globálních environmentálních problémů.



Propojení s praxí


Hlavním bodem z knihy pro mě byla autorem vytvořená tzv. Zelená matice. Nicméně mi přišlo lepší udělat z toho takový seznam, který bude snáze používatelný:


· „Zelená matice“


1. Vytvořte příklad

- Určete, jaké jsou vaše ambice, a poukažte na řešení (nulové emise –> nový typ bezemisního auta)

2. Důvěryhodní partneři

- Posilte svá udržitelná poselství spoluprací s třetí stranou

3. Prodejte se

- Slaďte přínos pro zákazníky s přínosem pro planetu tak, že řeknete, v čem jste lepší (méně znečištění, pesticidů, nebo naopak více upřímnosti a organičnosti) 

4. Rozvíjejte trh

- Vzdělávejte ostatní svými produkty a službami

5. S někým se spojte 

- Inkluzivita či exkluzivita?

6. Změňte využití

- Promujte produkty tak, aby měly více využití, nebo naopak nabádejte k opaku

7. Nové byznys modely

- Řešení můžete získat ze spolupráce lidí (sociální produkce), nebo můžete veřejné služby přeměnit na osobní vlastnictví

8. Trojský kůň

9. Náročná spotřeba

- Nebojte se odpovědět na nadměrnou spotřebu


Závěr


Kniha nabízí jakousi mapu, jak udělat svůj marketing zelený a efektivní, a pomáhá nám tedy v tom udělat svou vlastní firmu „zelenou“. Čte se velmi dobře, a je plná zajímavých poznatků, i příkladů z reálného světa, na reálných firmách (Marks and Spencer, Tesco, O2…). Pokud se tu někteří z nás zajímají o udržitelnost a marketing, a věřím, že nás bude hodně, velmi doporučuji, aby si knihu přečetli. 

John Grant creates a ‘Green Matrix’ as a tool for examining current practices and those that the future needs to embrace. This book is intended to assist marketers, by means of clear and practical guidance, through a complex transition towards meaningful green marketing.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Vedení

Body: 1

18.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

18.04.2024

Kategorie: Vedení

Body: 3

18.04.2024

Kategorie: Management

Body: 0

18.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: