The Brand Gap - Marty Neumeier


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 06.03.2024

The Brand Gap   Marty Neumeier

Branding: Značka je niterní pocit, který mají zákazníci z určitého produktu, není tím, co říkáte vy, ale tím, co říkají oni. Kreativita a strategie jsou klíčové.

 

5 disciplín:

Odlište se – Kdo jste, co děláte a proč na tom záleží (toto se mi pojí s knihou „začněte s proč“).

 

Víc produktů v nabídce neznamená vždy, že je to lepší – jednoduchost

„Rozšířování značky má smysl jen v případě, že nové výrobky přispívají k posilování značky a zvýrazňují její profilaci, kterou se odlišuje od ostatních.“

 

Důležitý je pocit porozumění a pocit že někam patříme.


Spolupracujte – Nic se nevyvíjí v izolaci a potřebujeme tým, nejúspěšnější firma není ta, kde je nejvíc odborníků, ale ta, kde odborníci dokážou nejlépe spolupracovat.

 

Inovujte – Naše myšlení se zaměřuje často na intuici a prozíravost než vysvělování.

„Chcete-li přesvědčit, nespoléhejte na zdůvodňování, ale snažte se vyvolat zájem.“ – Benjamin Franlin

Kdo se chce dostat na špičku, nedostane se tam, když bude jen následovat ostatní.

Logo a jméno firmy je základ – zásady dobrých jmen: výraznost, stručnost, výstižnost, snadný pravopis a výslovnost, líbivost, široká použitelnost a snadnost ochrany.

 

Ověřujte – Zpětná vazba a dialog se zákazníky.

Focused groups – zpřesnění průzkumů ne průzkum samotný, nejsou přesné (sklon chovat se jinak když jsme pozorování) – kvantitavní výzkum

Co používat:

Individuální rozhovory – pokud chceme vybrat nejlepší z prototipů

Etnografické sledování – chování spotřebitelů (sledování z povzdálí)

 

Kultivujte – Buďme nedokonalý, značky si můžou dovolit být i nekonzistentní.

 

Jen jeden z konkurentů může využívat nejnižší ceny, ostatní musí využívat branding. Čím větší značka, tím větší ziskovost.

 

Charismatické značky pro lidi = mají z nich nenahraditelný pocit

 

Tato kniha se mi opravdu líbila, autor šel vždy k věci, ale zároveň uváděl zajímavé příběhy a poznatky vysvětloval. Dodalo mi to ucelenější pohled brandingu a tipy, které bych chtěla využít v mých projektech v budoucnu. Pomohla mi i (zjednodušeně) pochopit důležitost průzkumu trhu a jaké metody průzkumu využívat na odlišné situace. Také jsem si uvědomila, že bez brandingu firma fungovat opravdu nemůže, pokud není nejlevnější na trhu (což většinou není). Zajímavý byl pro mě fakt, že je důležitější v první řadě vyvolat zájem než zdůvodňovat. Odnáším si tak (nejen) konkrétní kroky pro tvorbu loga a brandu.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: