Team Couch’s The Best Tool


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 22.09.2023

The Team Coach's Best Tools   Johannes Partanen

V této eseji se věnuji základní četbě každého teampreneura, metodice Tiimi a jedním z největších pomocníků pro naše studium, knize The Team Coach’s Best Tools (nikoliv Team Coaches Best Tool ani Team Couch’s The Best Tool). Popíšu ji podle jejích částí, tedy: Rocket Model (RM), ATP a Tools.

ROCKET MODEL

Kniha Team Coach’s mi odhalila, co to znamená a obnáší být studentem Team Academy. Našemu týmu pomohla při tvorbě vize a cíle, kterými jsou, abych si to po prázdninách připomněl: „Být high performance team a cestovat po světě“ a cesta, kterou splníme naši vizi je právě cíl: „splnit Rocket Model a tři Learning Circusy“.

Rocket Model je cesta našeho studia. Dává nám směr a mantinely, provází nás důležitými podnikatelskými a týmovými procesy. I proto se Rocket Model stal součástí našeho cíle. 15. prosince nás čeká evaluace Rocket Modelu. První TS třetího semestru vedu já s Pepou, mým cílem v tomto TS bude upozornit na blížící se evaluaci a nastavit sprint, ve kterém doženeme všechny resty tak, abychom získali první stickery ze všech tří procesů.

Největším oříškem pro splnění prvních stickerů RM pro mě bude 40 knižních bodů a s tím související přečtení těchto tří knih: Leinonen & Partanen: Team Academy: A True Story of a Community That Learns by Doing, Tapscott: Grown Up Digital a Isaacson: Steve Jobs. Proto jsem si v rámci psaní eseje vytvořil reading program na 3. semestr, který mi pomůže mého cíle dosáhnout. 

ATP MODEL

„Rocket model is strategic long-term operation and the ATP is everyday operation.“

ATP (applying theory to practice) je model, kterým prochází student při učení a využívá k tomu řadu pomůcek. Základem jsou „reflection papers“: 

Nejnáročnějším se pro mě v modelu ATP stal Learning Contract (LC). První ročník pro nás byl především týmový a na projekty se tolik nehledělo, z toho důvodu jsem rozvinul hlavně měkké dovednosti, které se ovšem těžko měří. Když se ale dívám na své dva minulé LC vidím mezi nimi značný pokrok. V LC na třetí semestr, který budu tvořit po této eseji, se zaměřím na projekty a budu se k nim snažit využít tu správnou literaturu. 

Z minulého roku jsem se naučil, že LC i reading program jsou „živé“ dokumenty a je potřeba je často upravovat, na to si také vynahradím čas. Myslím, že to dobře ilustruje moje zlepšení v pochopení reflexe. Učím se lépe reagovat na změny a po ukončení vesměs jakýchkoliv aktivit popsat co se dařilo a co ne. Věřím, že mi to pomůže v tomto školním roce lépe pracovat.

Celkově bych se rád více opřel o ATP a využil ho jako kostru pro naše projekty. Abych toho snadněji dosáhl, vytvořím si přehledný dokument se všemi ATP pomůckami, jenž budu mít snadno po ruce.

TOOLS

Skrze četbu knihy mě nepřestávalo ohromovat, jak je metodika Team Academy komplexní a co vše nabízí. I když vidíme ve škole pokroky každý rok, pořád jsme na začátku. Právě třeba k plnění a počítání bodů do „passů“ jsme se ještě nedostali. O to víc jsem pyšný, že se snažíme plnit RD a využívat tak možnosti metodiky. Každopádně z „tools“ se zmíním jen Skill Profile (SP).

V prvním ročníku pro mě byl SP výzvou, nedokázal jsem vyplnit zpětnou vazbu od dalších téček, neměl jsem dostatek zkušeností. V průběhu dalšího semestru jsem se na to více soustředil a mám připravenou zpětnou vazbu s těmi téčky, se kterými jsem nejvíce pracoval. V rámci tvorby třetího LC, který vyplyne z této poprázdninové eseje, se také zaměřím na SP a pokusím se definovat oblasti, ve kterých bych se chtěl rozvíjet.

Tato kniha pro mě byla z prvního ročníku ta nejdůležitější, doporučuji ji přečíst co nejdříve všem studentům Tiimi.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: