Team Academy: The True Story of Community That Learns By Doing


3 body

Hodnocení: 90 %

Přidáno: 29.01.2022

Team Academy: The True Story of Community That Learns By Doing   Niina Leinonen, Johannes Partanen, Petri Palviainen

The Team Academy – A True Story of Community that Learns By Doing


Příběh o Tiimiakatemii, který mě nepřestane udivovat. Model vzdělávání Tiimiakatemie je komplexní a velmi obsáhlý. Knihy, které jsem o TA již četla, se krásně doplňují, níže jsou mé myšlenky na obsah této knihy, která je obsahově podobná příručce pro TA kouče.



Co je to Team Academy

·      Ve stručnosti je cílem Team Academy vzdělat experty, kteří se při studium setkají s požadavky podnikatelského prostředí a zákazníků na praktické úrovni.

·      Tradiční způsob vzdělávání bere lidem možnost rozhodnout se, které metody chtějí při studiu využívat a nepožaduje po nich žádné sebeřízení.

·      První Team Academy si prošla náročnou cestou, než se osamostatnila a ostatní školní organizace ji začaly uznávat. Komunita se na začátku nevyhnula konfliktům jak mezi studenty a kouči, tak i s univerzitou. To mi připadá podobné naší situaci, myslím si, že to chce čas, než se systém zajede. Lidé nedokáží přijímat změny rychle.

·      Ideologie prvních teampreneurů: Musíme se stát změnou, kterou chceme vidět ve světě. To vyžaduje kuráž a odhodlanost.

·      Jednou z prvních vizí TA bylo stát se do roku 2000 nejlepším místem, kde se dá studovat marketing.

·      Učící se cyklus TA podle Partanena = myšlenky – konkrétizování – experimentování – zkušenost


Učící se komunita

·      Žádná společnost nebo komunita se nemůže spolehnout jen na své unikátní prostředí, hodnoty a směřování organizace musí být jasné od začátku a být po celou dobu viditelné.

·      Podstatnou roli v TA hrají prostory, které komunita má. Nábytek, osvětlení, útulnost, barvy na zdi, květin – to vše hraje roli v celkové atmosféře. V naší pražské TA by bylo potřeba vzít finanční prostředky, určit zodpovědnou osobu a dovybavit prostory tak, aby byly lépe použitelné.

·      Prostory TA by měly být dostupné kdykoli, klidně i v noci nebo o svátcích. Každý teampreneur ve Finsku disponuje klíčem od sdílených prostor.

·      Hodnotit by se měli teampreneuři sami nebo týmově.

·      Platba za prostor se má postupem během tří let stupňovat.

·      Bird song sessions a Boat seminars – v TA je mnoho komunitních akcí, na těchto se členové komunity dozvídají nové informace, rekapitulují minulost a plánují budoucnost.

·      Naše kroky mají být viditelné. – Na to si musíme klást větší důraz, častokrát se ve zpětné vazbě na někoho naráželo na to, že se neví, na čem pracuje a co dělá.

·      Mise, vize a hodnoty TA se pravidelně aktualizují.

·      Ve Finsku jim nefungoval model sdílené kanceláře, týmy mezi s sebou přestaly komunikovat a projekty nebyly crossfertilizační. Jako lepší nápad se jevilo velký prostor rozdělit příčkami tak, že každý tým měl své místo, které si přizpůsobil podle sebe. Pokud by to někdy šlo, bylo by skvělé, aby tato možnost vznikla i u nás, dosavadní prostory na mě nepůsobí útulně.

·      Fertilization sessions se dříve nazývaly training sessions

·      Reflekce na projekty – Myslím si, že se nám podařilo dobře reflektovat na postupy v projektech, jejichž součástí jsme byli. Zaznamenala jsem pozitivní změny v oblasti vedení projektů a jeho realizace, když jsem vyzkoušela více projektových skupin.

·      24 hodinový Birth Giving – pro budoucí absolventy, vyřešení problému zákazníka v omezeném čase, hodnocené 4-10 body.


Individuální učení

·      Ze začátku mají všichni problém se sebeřízením a naplánováním si práce v rámci TA, kouč má být oporou a pomoci každému jednotlivci se do procesu dostat.

·      Zajímavostí je, že podle knihy je většinou teampreneurům 20-25 let. Většina z nich neví, jakým směrem se chce ubírat a absolvování TA jim to může usnadnit.

·      Hodnocení v TA. V TA by neměly být zkoušky, hodnotit by se měl teampreneur naučit sám, hodnotit by ho měl tým, projektový tým, kouč a zákazník.


Kouč – manažer učení a lídr komunity

·      Kouče jsme ze začátku brali stejně, jako se popisuje v knize, chtěli jsme, aby nás Jana vedla, pečlivě jsme naslouchali a plnili úkoly. Chvíli trvalo, než nám došlo, že se neučíme, abychom splnili její očekávání, ale že se vzděláváme hlavně pro sebe a pro tým. V té chvíli začali jednotlivci týmu přebírat větší zodpovědnosti a proaktivně se zapojovali do training sessions.

·      Nejdříve je kouč lídr, poté podporovatel a pozorovatel.

·      V TA nám chybí personál. Kdyby bylo dostatek zaměstnanců na chod TA, tak se koučové mohou daleko více zapojovat do zajímavých projektů a akcí.

·      Koučové mají náročnou práci – zatímco teampreneuři s v komunitě zdrží tři roky, koučové zůstávají delší dobu, jsou svědci zásadních změn a měli by se na komunitu dívat z dlouhodobého hlediska.


Změna je možná




Hodnocení: 90 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: