Tahák na úspěšné podnikání


1 bod

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 20.11.2023

Tahák na úspěšné podnikání   Marcela Hrubošová

Tato malá kniha, od vzhledu sympatická, v sobě ukrývá velmi praktické tipy. Jak už napovídá název - Tahák na úspěšné podnikání. Kniha, je opravdu psaná v přátelském duchu a slouží jako pomůcka, jak pro ty, co začínají rozjíždět svůj byznys, tak i jako inspirace pro ty, co už podnikají nějakou dobu.  

Sáhla jsem po ní proto, abych si zopakovala, na jaké oblasti je dobré nezapomenout na začátku projektu a co to vše obnáší. Když jsem při čtení zpětně reflektovala svoje projekty v prváku, jsem začínala hodně intuitivně a když mi k nějaké oblasti chybělo know-how tak jsem zkrátka dělala a málokdy se zeptala o pomoc někoho, kdo je v dané oblasti sečtělejší. 

Kapitoly jsou rozdělené do 6 oblastí, které podnikání provázejí. Každá kapitola začíná seznámením s danou oblastí - Popsáním techniky, kterou můžete použít a končí stručným osobním příběhem autorky. 

 

Kniha se velmi dobře čte, především díky ilustracím - ty napomáhají lepší vizualizaci a formátování písma - kdy autorka využívá velikosti písma a zvýraznění.  

 

Moje ATP: 


Zaměřila jsem se především na oblast - Lidé. Pohlížela jsem na tuto oblast ze dvou rovin.  

  1. Členové, co se mnou pracují v projektovém týmu 
  2. Lidé, se kterými chci navázat kontakt/ spolupráci 

 

V rámci zlepšování mé spolupráce s mým projektovým týmem - jsem musela pozměnit způsob jakým komunikuji. Chvílemi jsem moc spěchala a nebrala jsem ohled na tempo a priority ostatních členů. Byla jsem tedy upřímná a na jednom meetingu, sdílela - jak pracuji já a moje pocity, jaký mám k naší práci v projektovém týmu, co bych si přála, aby se zlepšilo. Tato situace mě naučila 2 skutečnostem - je důležité si pravidelně dávat zpětnou vazbu a zjistit, jak se ostatní cítí v projektu, aby se věci mohli řešit včas než naberou jiných obratů. A druhé - musím též respektovat čas druhých, a tak momentálně, když spontánně dostanu nápad, tak předtím zvážím zda je vhodný čas ho hned psát do společného chatu, nebo odložit svůj nápad nejdřív do To do listu a napsat ho ostatním až po víkendu. 

 

Ohledně vypilovávání svého networkingového skillu. Jsem využila 2 tipů z 10, co autorka uvádí.  

  1. Buďte jedineční v komunikaci. - Momentálně při obepisování a shánění zákaznických schůzí, se snažím do každé zprávy vložit kus své originality. Jako nejvíc ,,drzou” zprávu, mohu hodnotit svoji zprávu, CEO společnosti Vasky, kde jsem byla omezená počtem 35 slov. Kdy jsem už ve 3.větě ho zvala na schůzi. 
  2. Hlídejte ,,zasazená semínka” - aneb udržování kontaktu s těmi, co už jsem zákaznickou schůzi měla. Zde jsem např. v prváku udržovala pravidelný kontakt se store managerem Decathlonu na Chodově. Můj první e-mail byl vlastně zpětná vazba na 1. schůzi, kterou jsme spolu měli. Zhodnotila jsem tam, jak jsem vnímala svoji připravenost na schůzi a že jsem za mě zanedbala představení nás. A poděkovala mu za jeho připravenost na schůzi. Zbytek jsem už jen čekala na odpověď a pak na ni odepsala. V každém dalším e-mailu, co jsem psala, jsem do závěru vložila nějakou otázku nebo call to action, abych podpořila rozjetou konverzaci. 

Nově jsem do udržování kontaktu se zákazníky, zařadila i sledování jejich aktivit na soc. Stránkách (nejsem stalker 😀). Jen občas zkouknu jejich profil nebo vidím, že pořádají nějakou akci – tak hodím reakci na příspěvek nebo okomentuji jejich storýčko. Nutno dodat, že neudržuji kontakt s každým hostem, se kterým jsem měla minulý rok schůzi.  

 

Motivační citát nakonec: 

 



Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: