Tato malá kniha, od vzhledu sympatická, v sobě ukrývá velmi praktické tipy. Jak už napovídá název - Tahák na úspěšné podnikání. Kniha, je opravdu psaná v přátelském duchu a slouží jako pomůcka, jak pro ty, co začínají rozjíždět svůj byznys, tak i jako inspirace pro ty, co už podnikají nějakou dobu.
Sáhla jsem po ní proto, abych si zopakovala, na jaké oblasti je dobré nezapomenout na začátku projektu a co to vše obnáší. Když jsem při čtení zpětně reflektovala svoje projekty v prváku, jsem začínala hodně intuitivně a když mi k nějaké oblasti chybělo know-how tak jsem zkrátka dělala a málokdy se zeptala o pomoc někoho, kdo je v dané oblasti sečtělejší.
Kapitoly jsou rozdělené do 6 oblastí, které podnikání provázejí. Každá kapitola začíná seznámením s danou oblastí - Popsáním techniky, kterou můžete použít a končí stručným osobním příběhem autorky.
Kniha se velmi dobře čte, především díky ilustracím - ty napomáhají lepší vizualizaci a formátování písma - kdy autorka využívá velikosti písma a zvýraznění.
Moje ATP:
Zaměřila jsem se především na oblast - Lidé. Pohlížela jsem na tuto oblast ze dvou rovin.
V rámci zlepšování mé spolupráce s mým projektovým týmem - jsem musela pozměnit způsob jakým komunikuji. Chvílemi jsem moc spěchala a nebrala jsem ohled na tempo a priority ostatních členů. Byla jsem tedy upřímná a na jednom meetingu, sdílela - jak pracuji já a moje pocity, jaký mám k naší práci v projektovém týmu, co bych si přála, aby se zlepšilo. Tato situace mě naučila 2 skutečnostem - je důležité si pravidelně dávat zpětnou vazbu a zjistit, jak se ostatní cítí v projektu, aby se věci mohli řešit včas než naberou jiných obratů. A druhé - musím též respektovat čas druhých, a tak momentálně, když spontánně dostanu nápad, tak předtím zvážím zda je vhodný čas ho hned psát do společného chatu, nebo odložit svůj nápad nejdřív do To do listu a napsat ho ostatním až po víkendu.
Ohledně vypilovávání svého networkingového skillu. Jsem využila 2 tipů z 10, co autorka uvádí.
Nově jsem do udržování kontaktu se zákazníky, zařadila i sledování jejich aktivit na soc. Stránkách (nejsem stalker 😀). Jen občas zkouknu jejich profil nebo vidím, že pořádají nějakou akci – tak hodím reakci na příspěvek nebo okomentuji jejich storýčko. Nutno dodat, že neudržuji kontakt s každým hostem, se kterým jsem měla minulý rok schůzi.
Motivační citát nakonec: