Tato atraktivní knížka pojednává o myšlenkách mikrobyznysu. Neboli o tom, jak rozjet firmu na vlastní pěst, s velmi malými počátečními náklady a to tak, abyste dělali přesně to, co vás baví.
Autor v ní vypráví úspěšné příběhy i inspirativní fuckupky rozvíjejících se firem, ve kterých se zrcadlí ponaučení, dobré rady a příležitosti ke změně.
Budu postupovat podle otázek, které jsem si chtěla s pomocí této knihy zodpovědět:
Pro začátek podnikání jsou důležité 3 věci:
Nejdůležitější je spojit svou vášeň, nebo dovednost s něčím, co je užitečné pro ostatní.
Nějaké předpoklady určitě máte, i když nejste zkušený podnikatel. Pokud pracujete například jako servírka, nebo číšník, možná máte dobré komunikační dovednosti, na kterých můžete stavět. Proč si nezaložit firmu, která se specializuje třeba na PR?
Jaké jsou vaše koníčky? Třeba díky své zálibě v pletacích vzorech vyvinete zajímavou aplikaci, která pletařkám bude pomáhat v navrhování svetrů pro své rodinné příslušníky. Díky svým koníčkům kolem sebe také nejspíše máte okruh lidí s podobnými zájmy. Proč toho nevyužít?
Zjišťujte si, jak funguje svět podnikání a naučte se všímat si příležitostí. Jsou opravdu všude kolem nás.
Lidé kupují to, co je dělá šťastnými. Chtějí rychlé a efektivní řešení svého problému. Proto není z podnikatelského hlediska lukrativní učit hladového člověka lovit ryby, ale rovnou mu ji dát.
“Svoboda je to, co všichni hledáme. Hodnota je způsob, jak jí dosáhnout.”
Hodnota se skrývá v přínose, který si zákazník kupuje. Něco dostane a v důsledku bude mít něčeho méně. Pokud si například zákazník kupuje e-book o funkcích Zoomu, pak bude mít více teoretických znalostí a méně starostí s tím, aby mu kolegové dobře rozuměli. Proto je dobré posuzovat nabídku podle jejích přínosů, raději než podle nudných vlastností.
Většina podnikatelů, o kterých se v této knize hovoří, neměla žádný propracovaný plán. Všechno se učili za pochodu. Jednoduše podnikli první krok a už nepřestali.
Překonat strach z nejistoty je ošemetná věc, ale pokud si dáte záležet v prvních fázích projektu, kdy si ověřujete jeho životaschopnost, jste na správné cestě k úspěchu.
“Budoucnost je teď. “
6 Kroků k začátku podnikání:
Po tom, co si člověk vybere své zaměření a rozhodne se investovat čas a energii do nějakého projektu musí být odhodlaný ho taky prodat. Proto je dobré začít u svých přátel a požádat je o pomoc. Rozšíříte tak povědomí o vaší činnosti a také budete rovnou vědět, kdo by měl o vaší službu nebo projekt zájem.
Tato kniha mi dala mnohem více informací, které sem nebudu vypysovat, jelikož nejsou v tuto chvíli aktuální, ačkoliv jsou pro mě zdrojem opravdu cenných vhledů.
Najdete v ní seznam 62 bodů, které by si člověk měl projít před spuštěním projektu, rady jak správně nastavit cenu, nebo třeba poznatky o tom, jak se hnout z místa a vytvořit ve vašich ukazatelích úspěchu velké změny díky pákovému efektu.
Vřele tuto knihu doporučuji všem, kteří tápali ve světě podnikání tak jako já. Opravdu vás to přimějě zamyslet se a postavit se nohama zpátky na zem.