Knihu jsem začala číst už někde v půli prváku. Čekala jsem byznysově orientovanou knížku s praktickými metodami a lepšími návody, které bych mohla využít v podnikání. Je podle mě spíš seberozvojová, což zpětně hodnotím tak, že jsem to mohla poznat. Nicméně po dočtení si odnáším pár myšlenek, které je dobré mít alespoň na paměti.
Prolínání – je potřeba najít něco, co nás baví a naplňuje, jde nám to, a lidé nám za to budou ochotni zaplatit.
„vášeň + užitečnost = úspěch“
Transformace dovedností – je dobré kombinovat své dovednosti a všestrannost je určitě skvělá. Je to ale potřeba spojit v něco smysluplného. Není nutné vynikat v jednom odvětví či dovednosti.
Příklad: z nic moc kreslíře, podnikatele a komika v jednom může vzniknout skvělý autor komiksů.
Musíme vědět:
co prodáváme (jaký je náš produkt či služba a vědět o něm opravdu všechny detaily)
kdo je zákazník
jak mi zaplatí
Dejte zákazníkovi rybu, on se nechce učit rybařit.
Otázka hodnoty
Hodnota je to, jak pomáhám zákazníkovi, čím vyčnívám z davu konkurence.
Hodnota je to, co lidé opravdu chtějí – většinou chtějí něčeho méně než mají (např méně starostí s něčím) nebo chtějí něčeho víc. V tom vidí hodnotu.
- Co chceme a to co říkáme, že chceme, není totéž.
- většina lidí ráda nakupuje, ale nemá ráda, když jim někdo něco prodává
Spojte tedy svůj koníček s tím, co lidé chtějí. Pozor – nejde to úplně s každou vášní.
Jedním z nejlepších způsobů podnikání je lidi něco učit (funguje dnes i na sociálních sítích).
Svůj první prodej udělejte co nejdříve, nevyvíjejte MVP moc dlouho. Namotivuje vás to, získáte feedback.
Pre-launch – nabuďte zákazníky, udržujte je v napětí. Pokračujte dobrou marketingovou komunikací a customer care.
ATP model
Pro mě nepřínosnější myšlenkou byla transformace dovedností s prolínáním. Baví mě grafika, ale vím, že nejsem žádný umělec. Baví mě svět videoher, ale programovat určitě neumím. Tak jsem se přihlásila na kurz 2D herní grafiky a chci svoje dovednosti rozvíjet v tomhle směru a zjistit, jestli to pro mě nebude náhodou ta správná cesta.
Potom mě zaujal pre-launch a snaha udržet zákazníka v natěšení.