Startup za pakatel


2 body

Hodnocení: 60 %

Přidáno: 04.01.2021

Startup za pakatel   Chris Guillebeau

Startup za pakatel

Autor: Chris Guillebeau


Proč právě tato kniha?

Startup za pakatel jsem si vybral právě kvůli tomu, že bych rád své projekty udělal co nejkvalitněji a za co nejmenší peníze. Na knihu jsem narazil náhodou v knihkupectví a už po přečtení jejího názvu jsem věděl, že ji musím mít. Kdo by přece nechtěl nastartovat super startup za co nejméně chechtáků? 


Co mi kniha dala?

Krom toho, že je kniha skvělým průvodcem realizace nápadu, tak je naplněná nejrůznějšími citáty od vrcholových sportovců, spisovatelů nebo úspěšných podnikatelů. 


Dejte jim rybu

„Když ulovíte rybu, můžete ji někomu prodat. Když ho naučíte, jak se ryby loví, připravíte se o báječnou obchodní příležitost.“ – Karel Marx

-       Hodnota znamená „pomáhat lidem“ à lidé, kteří začali podnikat, objevili, že když se zaměří především na poskytovanou hodnotu, tak jsou úspěšní.

-       Dejte lidem to, co skutečně chtějí, nejen to, co si myslí, že by měli mít. Dejte jim rybu!

-       Většina lidí chce něčeho víc (peníze, láska, uznání) a něčeho méně (stres, úzkost, dluhy). Vždy se soustřeďte na to, co můžete přidat nebo v čem jim můžete ulehčit, abyste jim zlepšili život – pak dostanete zaplaceno.


Nabídka, kterou nedokážete odmítnout

„Nemohu vám slíbit nic než krev, dřinu, slzy a pot.“ – Winston Churchill

-       Když vytváříme nabídku, musíme myslet na výhrady, a pak je otočit ve svůj prospěch. Naším cílem je zákazníkům sdělovat následující:

à Skutečně to funguje, protože…

à Je to skvělá investice, protože…

à Ostatní si myslí, že je to skvělé a říkají o nás toto…

à Za tento produkt musíte zaplatit, protože…

-       Vytvořte co nejsilnější možné propojení mezi svou nabídkou a přímými výhodami, kterých se dostane vašim odběratelům.

-       To, co lidé chtějí, a to, co říkají, že chtějí, není vždy totéž. Naším úkolem je odhalit rozdíl.

-       Jakmile si od nás někdo něco koupí nebo si nás najme, tak je třeba mu poděkovat a dát mu najevo své uznání. Pak bychom měli najít nějakou neokázalou, ale smysluplnou cestu, jak v rámci plnění překonat jeho očekávání.

-       Pošťouchnutí zákazníka – Proč by měl jednat/nakupovat už teď?


Co když selžu?

„Váš čas je omezený, tak jím neplýtvejte a nežijte život někoho jiného“ – Steve Jobs

-       Rada může být užitečná, ale stejně tak to můžeme dělat po svém a učinit ten „velký skok“. Nečekejme, až nám dá někdo svolení.

-       Spíš než s konkurencí či dalšími vnějšími faktury nás čeká ta největší bitva s vlastním strachem a netečností. Naštěstí to také znamená, že jeho zvládnutí je zcela v naší moci.

-       Nejdůležitější ponaučení z celé knihy: NEPLÝTVEJTE ČASEM A NEŽIJTE ŽIVOT NĚKOHO JINÉHO!!!


Závěr:

I přes to, že jsem se s knihou plácal dost dlouhou dobu, tak mi velmi pomohla v mých projektech. Vlastně všechny mé znalosti, které předávám klukům na našich schůzkách, tak pochází právě z této knihy. Je to bombastická knížka, která je sice docela dlouhá, ale dobře se čte. Autor s vámi neustále komunikuje pomocí svých vhledů a poznámek, které pomůžou lépe se vcítit do situace. Knihu bych rozhodně doporučil každému, kdo nechodí na IdeaBox a chce založit vlastní startup. 



Hodnocení: 60 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jana Švecová - 19.01.2021 - 18:51


V závěru eseje píšeš, že Ti kniha velmi pomohla v Tvých projektech. Jak? Čím? Jaké problémy jsi díky ní dokázal vyřešit?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: