Startup za pakatel: Objevte způsob, jak pracovat na sebe a živit se tím, co vás baví


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 12.12.2021

Startup za pakatel: Objevte způsob, jak pracovat na sebe a živit se tím, co vás baví   Chris Guillebeau

Proč jsem si knihu vybral?


Jelikož se posledí dobou zabívám Lean Podnikáním, rozhodl jsem se přečíst tuto knihu, aby rozšířila mé obzory, jak podnikat s minimem počátečního kapitálu.


K vybudování firmy za pakatel potřebujeme tyto tři věci:


  1. Produkt nebo službu: co prodáváme
  2. Lidé, kteří jsou ochotni nám zaplatit: naši klienti
  3. Způsob, jak vám budou lidé platit: jak budeme směňovat produkt nebo službu za peníze


Tyto body se mi pojí s IdeaBox Masterclass, kde jsme řešili, že by u každého projektu neměla chybět takzvaná svatá trojice- měli bychom vždy vědět, kam chceme s naším nápadem dojít (jaká je naše vize), kdo je naše cílová skupina a jaký konkrétní problém se snažíme vyřešit. 


Hlavní kroky pro okamžité testování trhu:


  1. Vyberte myšlenku, která se dá uplatnit na trhu.
  2. Držte náklady na nízké úrovni.
  3. Realizujte první prodej, co nejdříve to půjde.
  4. Prezentace na trhu ještě před výrobou.
  5. Reflektujte na počáteční výsledky.


Jak vytvořit nabídku, kterou lidé neodmítnou?


V první řadě nesmíme zapomínat na to, co lidé chtějí koupit - dát jim rybu. Pak se musíme ujistit, že nabízíme produkt, těm správným lidem ve správnou dobu. Dále je nutné svůj produkt nebo službu vzít a zabalit do lákavého balíčku, neboli učinit nabídku, kterou zákazníci nedokážou odmítnout.


Dobré je se držet následujících pravidel:


  1. Pochopit, že to, co chceme, a to, co říkáme, že chceme, není vždy totéž - abychom si to dokázali lépe představit, tak autor v knize uvádí hezký příklad:


Až příště nastoupíte do přeplněného letadla, posadíte se někam dozadu na středové sedadlo bez příplatku a za vámi začne křičet nějaké batole, vzpomeňte si na tuto zásadu. Již několik let si cestující stěžují na přeplněná letadla a málo prostoru na nohy a celá léta je aerolinky ignorují. Jednou za čas některé z leteckých společností spustí kampaň, kterou se snaží problém zaregovat: “Poskytneme vám víc místa pro nohy na dlouhých cestách!” 


Zní to skvěle, bohužel o pár měsíců později dojde k nevyhnutelnému obratu a těch několik centimetrů prostoru navíc je pryč. Proč? Protože většina cestujících si místa pro nohy navíc necení tak moc, aby za ně zaplatitli. Místo toho je pro ně důležitějším fakturem nízká cena letenek. Letecké společnosti si to uvědomili a a tak poskytují lidem, to co chtějí - a ne to, co říkají, že chtějí. 


Dobrá nabídka závisí na tom, co lidé opravdu chtějí a za co jsou ochotní zaplatit.


2. Většina z nás ráda nakupuje, ale obvykle nemáme rádi, když nám někdo něco prodává


Nabídka, kterou nemůžeme odmítnout může vytvářet nenápadný tlak, ale nikdo nemá rád, když ho jiný do něčeho nutí. Přesvědčivé nabídky často vytváří iluzi, že prodej je něco jako výzva, nikoliv nabídka. 


3. Pošťouchněte je


Nejlepší nabídky vytvářejí ve spotřebitelých pocit “To musím mít hned!”. Klíčové je pošťouchnout zákazníky tak, že je přimějeme, aby se rozhodli. Rozdíl mezi doboru nabídkou a skvělou nabídkou je naléhavost. 


4. Poděkujte svým zákazníkům


Jakmile od nás někdo něco koupí nebo si nás najme, je velmi dobré mu poděkovat dát najevo naše uznání. Pak je také vhodné najít nějakou neokázalou, ale smysluplnou cestu, jak v rámci plnění překonat jeho očekávání.


Cílem podnikání je zisk.


Vidím u nás v Tiimiakatemia Prague, že je toto základní pravidlo občas bohužel přehlíženo a nějaké projekty zisk negenerují. V podnikání totiž nejde o oblíbenost, nejde o obrovské zastoupení v sociálních médiích, ani o úžasné produkty, které nikdo nekupuje. Nejde ani o krásnou webovou stránku, o dokonalé e-maily, ani o blog. Obchod není soutěž popularity. Jako vlastníci firmy musíme své peníze co nejlépe chránit. Je klíčové dohlížet na to, aby naše opakující se aktivity přímo souvisely s vyděláváním peněz. Není nic špatného na tom mít nějakého koníčka, ale jestli tomu chceme říkat business, musíme generovat peníze.


Nebuďme hasiči problémů, ale posouvejme projekty dál


Pokud začne náš projekt růst, může se stát, že strávíme skoro veškerý čas řešením problémů a málo času tím, že skutečně budeme něco vytvářet. Řešením tohoto klasického nešvaru je pracovat na firmě, nikoliv v ní. Pokud vedeme firmu, tak trávíme čas hašením požárů a snahou udržet vše v chodu. Práce na firmě vyžaduje o něco vyšší úroveň přístupu. Ideální je si vyhradit každé ráno půl hodiny, kdy nebudeme připojení k internetu. Tento čas je klíčové věnovat aktivitám, které zlepší naše podnikání - ne takovým, které ho jenom udrží v chodu.


Co tedy dělat, abychom posovali projekt dál?


  1. Rozvoj podnikání - vymýšlení nových produktů, služeb a navazování nových partnerství.
  2. Rozvoj nabídek - jedná se o využívání stávajících zdrojů novým způsobem. 
  3. Řešení dlouhodobých problémů - v každém projektu existují problémy, které se nenápadně vplíží a my se je naučíme obcházet, místo toho abychom se jim postavili čelem. Klíčové je odstranit kořeny problému.
  4. Revize cenové politiky - co takhle do projektu přihodit nějaký upsell, cross-sell či další nástroje na generování příjmu?
  5. Komunikace se zákazníky - vyřizování e-mailů nebo obecné dotazy, ale též aktivní komunikace prostřednictvím newsletteru.



Základním pravidle pro všechny tyto aktivity je aktivně je iniciovat, nikoliv na ně jen reagovat. 





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: