Knihu jsem si poslechla na doporučení několika lidí, také jsem ale chtěla vědět, jak správně používat slovo "zdarma" při dělání marketingu. Věděla jsem, že je to poměrně silná pomůcka, a že na to hodně lidí slyší, nevěděla jsem ale, s čím vším se to pojí.
Jedna z věcí, co mě zaujala, byla teorie o tom, jak vlastně fungují aplikace zdarma. Je jasné, že se vydělává na shlédnutí za reklamu, přijde mi ale poměrně geniální využití tohohle v online hrách. Zrovna včera jsem si stáhla nějakou hru na mobil, abych se u ní odreagovala, a vždycky mě hrozně štvalo, když mi došly životy. Naštěstí ale hra měla "tři životy zdarma" za shlédnutí nějaké reklamy a troufám si říct, že jsem to využila minimálně desetkrát za večer. Pro mě to je 30 sekund čekání a životy zdarma, pro lidi, co dělají tu hru, je to 300 vteřin shlédnuté reklamy.
Také to ukazuje přesně to, co autor popisuje - dva světy. V jednom jsem já, která chce životy zdarma, ve druhém jsou vývojáři, co je nic nestojí mi ty životy dát, ale vydělají na mě.
Dál se mi také líbily ty poměrně očividné věci, které ale byly v této knize pěkně pokupě - třeba to, že si tvoříme pozitivní vztah k podnikům, které nám dají něco zdarma, a pak tam půjdeme znova. V jedné asijské restauraci dávají panák při placení a se Sofi jsme okamžitě potom řekly "tyjo sem půjdem znova".
Samozřejmě tu pak je i kategorie dárků k nákupu, na co slyší strašně moc lidí, a různých slev a kuponů, na co se chytám i já. MILUJU CLUBCURD V TESCU!
Celkově mi kniha přišla zajímavá, nijak zásadní, ale poměrně kvalitní a nápomocná.
Určitě teorii využiju při prodeji produktů, už ji i využívám v projektech mimo Tiimi a při získávání životů ve hře!