Simply Managing
Henry Mintzberg
Co jsem si odnesl?
Management jako orchestr - vyvrácení
Literatura často přirovnává tým k orchestru. Manažer je dirigentem a ostatní hrají jak on ukazuje. Henry Mintzberg tento koncept nejdříve rozšiřuje v knize Bedtime stories for managers o fakt, že mají na plánování a průběh koncertu vliv vnější vlivy se kterými je třeba se poprat. V této knize koncept posouvá ještě dál. Setkal se se skutečným dirigentem, který ho ubezpečil že samotný koncert je pohoda. Důležitá je přípravná část. To jak si lidi v orchestru sednou, jestli mezi nimi nejsou žádné konflikty, jestli všichni chodí na zkoušky apod.
Managerial correctness: Managerial month - HR, theorie Y, Quality Worklife, Total quality management - jsou stylové trendy které dočasně ovlivňují management. Také jsou módní manažerské styly např.: Heroic Leadership.
Employee engagement
The mission of the organization can only be fulfilled with the full participation of the people who work there. The organization’s success relies on the ability of managers to bring out the best in other people so they can make the best decisions for the organization as they go about their daily work.
My work setting is a library. If we’re successful in supporting the development of staff, then those folks who deal first-hand with the public will be inclined to commit to the success of each and every person who walks into the library. And that, in turn, shows the organization’s commitment to developing the community.
Co je management ?
Za mě nejlíp to popisuje výčet vlastností manažera. Autor je popisuje takto “the brevity, variety, discontinuity of its activities; the orientation to action; the favouring of informal and oral forms of communication; the lateral nature of managing (with colleagues and associates); and control in this job as implicit more than explicit.”
The syndrom of superficiality
How to get in deep when there is so much pressure to get it done.The managerial job is open ended so managers incline to get a heavy load of work. Mintzberg říká že jedním z nástrojů jak se toho zbavit je break it down. Tady bych doplnit o poznatek z podscatu protože break it down podle mě nestačí - Čupr a Havryluk: “když nestíháš buď si nihiroval hodně špatnejch lidí nebo málo dobrejch”.
How to act decisevely
Autor dalekosáhle popisuje nejrůznější případy vzniku správných a ukvapených rozhodnutí a jeich vztah ke comitmentu. Popisuje proces decision makingu, jen aby to nakonec postavil celé na hlavu a řekl že to hlavní je strategické plánování, které samozřejmě nikdy nevyjde a charakter manažera. Naštěstí pak doplňuje, že se nejedná o čistou náhodu ani přesné výpočty. Teze celé části knihy by se dala shrnout: “Když se rozhodneš tak to urvi nebo změň co nejdřív.”