Abych řekla pravdu, když jsem začala tuhle knížku číst, nebylo to pro mne zdaleka
tak nové. Protože se už nějaký pátek věnuji IDEA BOXU (průvodce ověřením nápadu), dosti se to sobě podobá. To ale neznamená, že mi knížka nic nového nenabídla.
Jednotlivé body v knize jsem si spojila se svým projektem a díky tomu mohu
postupovat krok po kroku blíže k cíli.
Jak už jsem psala, představu o vlastním projektu mám, proto první bod NÁPAD
mohu s radostí odškrtnout jako splněný. V knížce se však uvádí pár tipů, jak hledat nápad.
Nápad je něco, co jsem úspěšně vymyslela. Jenže to je teprve začátek celého podnikání.
Přichází na řadu zjistit, zda je nápad realizovatelný. Tady hraje roli více aspektů.
Při hodnocení nápadu bych se měla zeptat sama sebe, zda jsem ta pravá pro jeho realizaci. Mám dostatečné znalosti a zkušenosti nutné pro úspěch v daném oboru?
Dalším důležitým krokem je ověření zájmu zákazníků. Pokud začnu rozvíjet svůj
podnikatelský záměr, aniž bych měla službu/produkt ověřený, riskuji tak rychlý zánik. Proto je důležité nejprve se zeptat svých potenciálních zákazníků na jejich názor a podle výsledků odpovědí pokračovat dál.
Jak zjistím, kdo je můj potenciální zákazník?
Jak ověřit zájem zákazníka?
Mám nápad ověřený zákazníkem, tak co teď?
Jako další přichází na řadu BYZNYS MODEL. Za co mi zákazník bude platit?
V mém případě je tento bod zcela nejnáročnější.
TYPY BYZNYS MODELŮ:
LEAN CANVAS - jednoduchá vizualizace mého byznys plánu, která obsahuje všechny klíčové části. Jedná se o plátno, které má několik sekcí, díky nimž dostanu svůj nápad přehledně na jedno místo.
Blížím se skoro ke konci, ale ještě předtím se musím zmínit o PODNIKATELSKÉM PLÁNU, jenž je posledním bodem na cestě za podnikáním.
Co takový plán obsahuje?
Knížka ,,od nápadu k podnikatelskému plánu'' mi dala spousty nových vhledů.
I přesto jak přínosná je, se můj nynější nápad ubírá jiným směrem a v některých bodech
není možné postupovat podle uvedených metod. Kdykoli mám však možnost, čerpám z ní veškeré informace.