Revoluce v podnikání


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 15.03.2022

Revoluce v podnikání   Daniel Priestley


Úvod 


Knihu Revoluce v podnikání jsem si vybral na základě doporučení Anežky Heralecké z našeho týmu. Tato kniha je i ve výběru četby k předmětu Podnikatelské dovednosti. Očekával jsem, že zde získám mnoho zajímavých rad a tipů na to, jak začít podnikat.


Zajímavé myšlenky


,,Podnikatelská revoluce je v plném proudu.“


Slovo revoluce se dnes objevuje na každém kroku, v mnoha reklamách jsem produkty firem prezentovány jako revoluční např. revoluční automobil, revoluce mezi limonádami…


Právě teď je prostor pro začátek podnikání


Všem v minulosti zavedeným novinkám jako například telefon, internet či komerční letová doprava trvalo přibližně 20 až 30 let než se prosadily na takové úrovni jako je známe dnes. To samé bude platit i o sociálních sítích a cloud computingu. Největší dopad bychom podle autora měli zaznamenat až kolem roku 2030, i když jejich sílu můžeme pocítit už nyní. Pomocí těchto technologií mohou vznikat i malé firmy na globální úrovni.


Globální malé firmy (GMF)


Poměrně malá firma nadnárodního charakteru, která má oproti velkým a často zkostnatělým korporátním společnostem. GMF mají velmi dobře rozvinou značku, díky které působí mnohem větší než jsou. Obrovskou výhodou GMF jsou životní styl a flexibilita.


10 výzev k nastartování vašich podnikatelských vloh 


Výzva 1: Zavolejte na 3 místa

Zavolejte na 3 místa a například zjistěte jestli je o váš produkt nebo službu zájem. Důležité je ale zavolat a vystoupit z komfortní zóny.


Výzva 2: Dejte své opici bankovní účet 

Založte si bankovní účet kam bude každý měsíc odkládat 10 % svých příjmů (následně je můžete třeba investovat).


Výzva 3: Přestaňte trávit čas s lidmi, kteří vás táhnou dolů 

Udělejte si seznam lidí, se kterými trávíte hodně času a zamyslete se nad tím, jaký přínos pro vás tyto osoby mají. Na základě toho odstřihněte osoby, které vás táhnou dolů a nic vám nepřináší.


Výzva 4: Noste s sebou hotovost 

Noste u sebe poměrně velký obnos peněz v hotovosti např. 30 000 Kč. Časem si na peníze zvyknete a nebude vám tato částka připadat vysoká.


Výzva 5: Dvakrát týdně vezměte na oběd lidi, které zatím neznáte 

Tímto způsobem si začnete budovat svou síť kontaktů.


Výzva 6: Přestaňte sledovat zprávy 

Běžná média jako televize, rádio nebo noviny nás zatěžují zprávami, které se nás v podstatě netýkají. I bez sledování těchto medií se k vám všechny podstatné informace, které se vás týkají, dostanou, někdo z vašeho okolí vám je totiž sdělí. 


Výzva 7: Veďte si deník

Vedení deníku vám usnadní každodenní život, získáte přehled a nezapomenete své nápady.


Výzva 8: Nejdřív si naplánujte dovolenou 

Všechnu svou práci si plánujte na základě předem vyhrazeného času na odpočinek.


Výzva 9: Buďte systematičtí

Domluvte si schůzku s právníkema účetní a proberte s nimi obchodní plány do budoucna.

Nepřeskakujte z jednoho úkolu na druhý a prioritizujte.


Výzva 10: Sestavte si svůj podnikatelský tým 

Vybudujte kolem sebe tým lidí, kteří vám pomůžou zrealizovat vaše nápady a plány. Výběr tohoto týmu je naprosto klíčový pro váš budoucí úspěch.


Přehled lidí, která byste měli do svého týmu draftovat:


Vizionář - širší souvislosti, dobrý v delegování úkolů, komunikativní, nositel vize (touto osobou jste z pravidla vy).


Grafik - dokáže vytvořit webovky, formuláře vizitky, prezentace.


Prodejce - upřímný sympatický, umí položit klíčovou otázku: „Jak byste si přáli zaplatit?“


Švýcarák - organizovaný flexibilní, schopný, zaměřený na jednu konkrétní oblast, svou práci vždy odvede v požadované kvalitě.


Mentor - člověk stojící mimo firmu, zkušený, úspěšný, moudrý. Tuto roli může plnit i skupina osobností 


„Nepřeskakujete těžké úkoly.“

MPT model = model postupných transakcí 

1.     Dárky

2.     Produkty pro potenciální zákazníky (PPZ)

3.     Kmenová nabídka

4.     Logické další kroky (LDK)

Závěr:

Kniha ještě předčila mé očekávání, velmi se mi líbilo, že téměř všechny tipy mohu okamžitě použít v praxi. Kromě toho je zde hezky a na příkladech vysvětlen náš systém myšlení. A co převedu do své praxe? 

ATP:


Aktivně začnu používat všech 10 výše zmíněn výzev k nastartování svých podnikatelských vloh. V týmu identifikuji jednotlivé druhy pozic (vizionář, grafik, prodejce, švýcarák, mentor), na základě tohoto rozdělení si sestavím svůj projektový tým, případně se do nějakého přidám a doplním chybějící roli v projektovém týmu.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Podnikání

Body: 2

03.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: