Tuto knihu jsem si vybral na základě prezentace jednoho kolegy z našeho týmu. V rámci jeho prezentace mě kniha velice zaujala a okamžitě jsem chytil slinu si ji přečíst. Člověk zná z běžné praxe, že existuje několik ‘’metod/technik'' komunikace, nicméně teprve díky této knize jsem těmto metodám porozuměl, a danou RADIKÁLNÍ OTEVŘENOST se budu snažit aplikovat jak v rámci našeho týmu na TS, tak také ve svém osobním životě.
Kniha pojednává hlavně o tom, jak zanést zpětnou vazbu a konstruktivní kritiku do vnitřností firmy tak, aby měla co největší pozitivní vliv na celý chod firmy. Také bylo velmi zajímavé se dozvědět, že pokud chcete být dobrý šéf, musíte se doopravdy o své zaměstnance zajímat (doopravdy zajímat) a ochotně jim poskytovat zpětnou vazbu. Následně musí být samozřejmě člověk připraven konstruktivní kritiku přijmout.
GSD cyklus
4 druhy komunikace
Radikální otevřenost : všimnu si a neutrálně upozorním. Konfrontuji a projevím osobní zájem
Ničivá empatie : nic neřeknu, aby si daná osoba nepřišla trapně
Manipulativní neupřímnost : radši se neozvu abych šetřil sám sebe a vyhýbal se nepříjemnostem
Útočná agrese : nahlas upozorním a zesměšním, neprojevím osobní zájem
Kniha se mi velmi dobře četla, zřejmě díky kombinaci teorie a hromady příkladů z profesního života autorky. Především první polovina nabídla řadu inspirativních myšlenek, v druhé části se kniha zabývá spíše velkým množstvím metod a technik.