Tuto knihu jsem si vybrala, protože se dotýká témat, které denně řešíme v projektu. Zabývá se tím, jak reklamní komunikace ovlivňuje naše myšlení, chování a rozhodování. Pochopení právě těchto halvních témat nám pomůže k tvorbě reklam ať už pro klienty nebo pro tvorbu našeho vlastního WildBee brandu.
Na knihu lze nahlížet ze dvou pohledů – spotřebitel a tvůrce. Já jsem se zaměřila spíše na pohled tvůrce a musím říct, že mi to bylo velice přínosné.
Autorka se zaměřuje na různé faktory, které ovlivňují účinnost reklamy, jako jsou například emoční reakce, vnímání, paměť a pozornost. Důrazně zdůrazňuje, že reklamy mají schopnost ovlivňovat naše postoje a chování a že je třeba být si toho vědomi a využívat tohoto poznání k vytváření reklam, které jsou efektivní a zároveň neškodí spotřebitelům.
Jedním z hlavních přínosů knihy Psychologie reklamy je to, že pomáhá spotřebitelům lépe porozumět tomu, jak reklamy fungují a jak je mohou ovlivňovat. To může pomoci lidem udržet si kritický pohled na reklamu a vyhnout se nevhodným rozhodnutím založeným na reklamních sděleních.Dalším přínosem knihy je to, že poskytuje užitečné informace pro profesionály v oblasti marketingu a reklamy, kteří se snaží vytvořit účinné reklamní kampaně. Kniha nabízí mnoho praktických rad a doporučení, jak využít poznatky z oblasti psychologie k vytváření reklam, které jsou účinné a zároveň etické. Jak už jsem předesílala, já jsem se zaměřila na pohled tvůrce reklam, ale i pochopení přemýšlení spotřebitele je samozřejmě klíčovou informací. Kniha mi pomohla k porozumění tomu, jak reklamy fungují a jak na ně reagujeme. Jedním z klíčových témat, kterými se kniha zabývá, je vztah mezi reklamou a emoce. V knize se ukazuje, jak reklamy dokáží vzbudit emoce u diváků a jaký vliv mají tyto emoce na rozhodování spotřebitelů. Autorčiny poznatky jsou podloženy vědeckými studiemi a výzkumy a pomáhají lépe porozumět tomu, jak emoce ovlivňují naše chování a jak mohou být tyto poznatky využity k vytváření účinných reklamních kampaní.
Dalším zajímavým tématem, kterým se kniha zabývá, je otázka etiky v reklamě. Vysekalová zdůrazňuje, že reklamy mají vliv na naše postoje a chování a že je tedy důležité, aby byly reklamní kampaně v souladu s etickými zásadami. Což se mi krásně pojilo například s nedávnou nevhodnou politickou kampaní. Kniha nabízí konkrétní příklady, kdy reklamy nebyly v souladu s etickými zásadami, a ukazuje, jak takové kampaně mohou být škodlivé pro spotřebitele i pro samotné firmy.
Poznatky z knihy využiju tak, aby naše reklamy byli lépe cílené a účinnější. Jak vytvořit reklamu, která vzbudí pozornost, zaujme zákazníky a spojí si s reklamou ty správné emoci. Odnáším si i spoustu inspirace, pro tvorbu kampaní, protože autorka uváděla v knize několik příkladů úspěšných marketingových kampaní. Například kampaň amerického piva Budweiser – „Wassup?“, kdy kampaň využila sociální vlivy a skupinové identifikace. To se mi dost pojí i s tím o co se snažíme my ve WildBee – pocit sounáležitosti, který tato reklama vzbuzuje je právě to, co se snažíme svým obsahem v našich sledujícíh vzbudit i my.