Psychologie ovlivňování


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 10.02.2024

Psychologie ovlivňování   Vít Prokůpek

Psychologie ovlivňování

Vít Prokůpek – web: www.vitprokupek.cz

Udělat "Prokůpkův test přesvědčivosti"


Úvod

Psychologie ovlivňování mě zajímá již delší dobu, především z důvodu zlepšení mých schopností v oblasti prodeje a vyjednávání. Kniha mě zaujala svým názvem a těšil jsem se českého autora, který má, na rozdíl od ostatních autorů, zkušenosti i s lidmi z České republiky.

 

1. Uvědomte si, že máte vliv, jste hybateli změn. Nesmiřujte se se vším.

2. Přesvědčování – vědomá snaha o změnu postojů, názorů, volby při zachování svobodné vůle.

Ovlivňování = vědomé i nevědomé působení na ostatní.

3. Každý dobrovolný sex je ovlivňování.

4. Pozor na slovo Ale!

5. Zapojte slovo protože – vysvětlujete tak důvod vašeho rozhodnutí

6. Když něco chcete, řekněte si o to.

7. Manipulace je v ČR nadužívané slovo.

8. Jednoduchá žádost o puštění ve frontě na kopírku s 60 % magickým slovem je slovo "protože".

9. Žádost o laskavost ovlivní protivníka způsobem, že příště vám udělá další laskavost – uzavřete dohodu.

10. Více koukejte lidem do očí, ve všech případech.

11. Upřímný úsměv, zaměřte se na něj (zapojte oči).

12. Trénujte zrcadlení.

13. Neverbální komunikace určitě neovlivňuje 93 % naší komunikace (je to první kniha, která toto tvrzení vyvrací).

14. Neoslňujte ostatní sebou, ale nechte druhou stranu vyniknout.

15. Lidé rádi poslouchají sami sebe – dopřejte jim to.

16. Nejdříve se snažte pochopit, poté být pochopeni.

17. Jednejte s lidmi, jako byste je měli rádi – začnete se mít navzájem rádi.

18. Při rozhovoru použijte jméno 3 - 5krát.

19. Když pošlu nabídku a měsíc si ji zákazník nevšimne a poté strašně spěchá, ukazuje to, že to zase tak nespěchá – nezblázním se tedy z toho.

20. Ukazujte ostatním, že ostatní stojí o vaši práci.

21. Nejlepší prostor, jak prodávat, je neprodávat nic!

22. Musíme se prezentovat více na webu a LinkedInu (15 minut na LinkedInu).

23. Budoucnost budete nejlépe předvídat tím, že ji sami vytvoříte.

24. Přestaňte si pokládat otázku, co by ovlivnilo mě?

25. Ověřujte své domněnky trhem.

26. Využívejte společenského potvrzení, lidé ovlivní lidi – lidé se rozhodují podle ostatních.

27. Pokud poukazujete na negativní jednání, normalizujete ho.

28. Používejte princip kontrastu a cenové kotvy (Pepíček a čokoláda/velbloud).

29. Doporučujte své známé.

30. Princip vzácnosti – lidé chtějí více to, co není dostupné.

31. Ukažte lidem, že o vás ostatní lidé stojí.

32. Zkouška nás staví před 85 % ostatních lidí.

33. Je velký rozdíl mezi potenciálním zákazníkem a zákazníkem - vyplatí se vám udělat zakázku za nízkou cenu a poté dál spolupracovat a cenu zvyšovat.

34. Mějte se na pozoru, když vás někdo žádá o maličkost.

35. Videacesky.cz vítězná řeč šampionátu v řečnictví 2014.

36. Říkejte lidem, něco v tobě vidím - nálepky velmi ovlivní výsledek.

37. Každý šílený nápad má svého kupce!

38. Závazky by měly být veřejné. Dobrovolně, samostatně a veřejně = nejlepší závazek.

39. Nechte lidi, aby si sami zapisovali závazky (schůzky, termíny dokončení atd.). Dostanete tak pravděpodobněji vše včas, respektive slib dodrží.

40. Dávejte pozitivní referenci konkurentovi a zeptejte se ho na recenzi na vás!

41. Nebojte se šířit své know-how, ale opatrně.

42. Pokud někdy vystupujete, nechte se představit někým jiným, hlavně zmínit úspěchy!

43. Assessment centrum - podívejte se na uplatnění hry Act as A!!!!

44. www.vyjednavanioplatu.cz

45. Test kognitivní reflexe.

46. Promýšlejte o všem několikrát a s odstupem.

47. Buďte skeptičtí – hlavně k sobě!

48. Zvedni zadek a rozum se přidá.

49. Skutky jsou mnohem důležitější než slova.


ATP


Běžme prostě nabízet službu Z-FOUNDU, udělejme 3 možnosti, vystavme prodejní proces a jděme tam. Techniky a slova, která autor doporučuje používat jsem většinou již znal a aktivně se je pokouším zapojovat do svého přesvědčování. Určitě se více podívám na šampionát v řečnictví, kde se chci dovzdělat v oblasti řečnictví. Věřím že tato dovednost by mi mohla pomoci při popisu našeho produktu a při správném popisu situací, které budeme muset řešit. Také jsem si potvrdil, že šíření know – how je velmi důležitou součástí a může nám přinést mnoho zákazníků viz podcast HR Espresso, kde jsme se s Fílou objevili v nedávné době.


Vyplnit Prokůpkův test přesvědčivosti - minimum je 16 bodů.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Podnikání

Body: 2

03.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: