Úvod:
Knihu jsem si vybrala ke čtení, protože jsem potřebovala zlepšit svoje sales znalosti, abych se mohla v prodeji zlepšovat. Kniha je z roku 2014, ale nepřišla mi v názorech a metodách zastaralá.
Obsah:
Šest válců profesionální obchodu – hlavní myšlenkou je metafora. Nejlepší auta mají šest válců, kdo takové nebo alespoň nějaké auto vlastní, tak ví, že bez funkce všech šesti válců auto nepojede.
Zde je šest válců profesionálního prodejce:
· Znalost trhu
· Znalost odvětví
· Znalost firmy
· Znalost produktu
· Přístup
Dále jsem si oblíbila 13 pravidel profesionálního prodeje:
1. pravidlo: Prodávejte lidem
2. pravidlo: Prodávejte sebe
3. pravidlo: Pokládejte správné otázky
4. pravidlo: Naslouchejte
5. pravidlo: Spojte parametry a užitky
6. pravidlo: Prodávejte výsledky
7. pravidlo: Nespoléhejte na logiku
8. pravidlo: Při použití produktových znalostí buďte vybíraví
9. pravidlo: Odhalte své jedinečné prodejní háčky
10. pravidlo: Nenakazte se „cenitidou“
11. pravidlo: Cenové podmínky
12. pravidlo: Nestačí mluvit, musíte předvádět
13. pravidlo: Neshazujte konkurenci
Kniha obsahuje také zásady profesionality a geniálně popisuje řeč těla člověka. Od doby, kdy jsem knihu přečetla, se snažím zásady používat i ve svém prodeji. Jelikož nyní prodáváme koně a postup prodeje probíhá tak, že napíšeme inzerát a poté si jezdí koně lidi zkoušet, tak osobní prodej využívám velmi často. Investice až půl milionu do zvířete, které nikdy nebude peníze vydělávat, naopak celý jeho život budou vznikat jen další a další náklady, není vůbec jednoduché rozhodování. Při prodeji se mi tak velmi osvědčila řeč těla. Koňáci jsou obecně specifická komunita a ve chvíli, když začnu vnímat situaci člověka a začnu se zrcadlením, mluvím přímo a otevřeně nebo nabídnu službu navíc. Působím jako milí a pozorný člověk, který si je nechce namazat na chleba.
Závěr:
Doufám, že se mi techniky z knihy budou potvrzovat i dále a moje skills v prodeji budou jen lepší a lepší.