Proč?


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 04.04.2023

Začnete s PROČ   Simon Sinek

Proč jsem si vybral tuto knihu? 

 

Knihu jsem si vybral, jelikož nejsem stoprocentně spokojený s naší společnou vizí, kdy jsme po několika dnech domluv vymysleli naše proč – tedy že chceme být svobodní. Doufám, že mi kniha pomůže si vytvořit lepší obrázek o tom, jak se dá najít společná vize, či skutečné proč. 

 

Obsah 

 

Kniha vyzdvihuje především důležitost příběhu, proč danou věc děláme oproti produktu, službě, technologii či čemukoli co a jak prodáváme. U lidí prodávají emoce, a to je známá věc, musíme tedy prodat to proč danou věc děláme, oproti tomu jim říkat, jak skvělá je naše služba a jak skvěle ji umíme prodat. Kniha je velmi byznysově a prakticky založená což mi velmi imponuje, jelikož to není všechno jen abstraktní teorie. 

 

Autor nám popisuje svou hlavní myšlenku na zlatém kruhu zde:

 


Zajímavé myšlenky z knihy 

 

-       Konzervativní firmy propagují, co a jak dělají, zaměřují se na to, co nabízí. Komunikují zvenku dovnitř. Naopak inovativní firmy komunikují všechno zevnitř ven. Tedy je důležitější náplň a cíl, než jak propagujeme danou věc. 

 

-       Typ Proč = Vizionář, unikátní představivost, řeší věci, které pro ostatní nemusí být vidět na první pohled (budoucnost), optimista 

 

-       Typ Jak = Realista, drží se při zemi, větší schopnost vybudovat struktura za účelem dosažení cíle

 

-       V týmu nelze mít pouze typy proč nebo pouze typy jak, v jednom případě budeme mít výsledky, ale nebudeme mít náplň. V druhém případě budeme mít skvělé proč, ale nebudeme ho umět naplnit, jelikož nebudeme vědět jak. 

 

-       Lidé nekupují, CO prodáváte, ale PROČ to prodáváte 

 

 

 

ATP 

 

-       Po přečtení knihy jsem ještě hlouběji přesvědčen o tom, že musíme znovu navštívit téma sdílené vize a tentokrát ji opravdu upevnit, aby nás všechny naplňovala a byla pro všechny stejně, nebo alespoň podobně důležitá. 

 

Závěr 

 

Abych pravdu řekl, tak mě kniha zklamala, nenašel jsem zde návod, jak vytvořit sdílenou vizi, pouze informace o tom, že je důležité ji mít. Většinu informací jsem znal již z dosavadního života či ze studia v TAP, a tak jsem knihu neshledal tolik naučnou. Nicméně knihu bych doporučil každému, kdo vyhledává nenáročné čtení občas obohacené a lehké informace v této oblasti. 

 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: