Proč nakupujeme


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 01.11.2021

Proč nakupujeme   Paco Underhill

Důvod přečtení:


Tuhle knihu jsem přečetl víceméně náhodou. Už ani nevím jak se přede mnou ocitla. Před přečtením jsem o ní nic neslyšel a vlastně jsem nevěděl do čeho jdu.



Myšlenky knihy:


Větší košík zajistí větší prodej - nejen, že košík vůbec umožní více toho nakoupit, protože toho člověk víc pobere. Dalším důležitým aspektem, je velikost, právě kvůli tomu, že si člověk pojí prázdné místo v košíku s tím, že je dobré ho zaplnit, nebo alespoň má pocit že může dál nakupovat. To se ale také pojí s komfortem při nakupování. Když má košík spoustu chytrých vlastností, které zpříjemní člověku nakupování, tak se tento komfort podepíše i do ochoty zákazníka nakoupit.


Předbíhat se nevyplatí - člověk, který přijde do obchodu, tak si nejprve vytváří názor na obchod a okamžitý nákup je spíše výjimkou. Proto není výhodné dát hned na začátek svoje hlavní produkty. Nejvíce se vyplatí nejprve potenciálního zákazníka seznámit se svým obchodem, uvést ho do nálady svého brandu, představit mu cenovou kategorii svého zboží a tak dále. Teprve poté člověk začne pozorovat produkty samotné a zvažovat nákup.


Ujasnit si cílovou skupinu je kritické - při samotném prozkoumávání obchodu se různé typy lidí budou chovat, nějakým způsobem, který je důležité zohlednit. Například rozdíl mezi ženami a muži je v čase stráveném v obchodě. Zatímco ženy většinou tráví více času nakupováním, tak muži se častěji vyhýbají takto strávenému času a spíše budou rychlejší. Podle toho se pak dá obchod zaměřený na muže zkrátit a zpřehlednit. A obchod spíše pro ženy se dá spíše zkomfortnit například posezením a dá se naplnit vícero druhy zboží.


Být vítán přitahuje - počáteční stránka obchodu musí být welcoming. Jakmile bude vizuálně uzavřená, nepřívětivá, nebo zaměstnanci budou okamžitě nepříjemní, nebo třeba vlezlí, tak zákazník bude okamžitě více kritický ke všem produktům v takové obchodu. Naopak když bude potenciální zákazník příjemně přivítán, tak pak nakoupí i věci, které nijak nutně nepotřebuje.


Prodej po internetu šetří čas - je důležité si to uvědomit, protože jakmile váš eshop bude pomalý a neefektivní k prodeji, tak se tato výhoda vytratí a už takový eshop vlastně nedává smysl využívat. K tomu je ale také dobré si uvědomit, že to čas šetří nejen zákazníkům, ale v mnoha hlediscích i prodejci, takže mít v dnešní době pouze kamenný obchod už je škoda příležitosti.





Praxe:


Myšlenky z této knihy se mi až překvapivě hodily docela dost. Tím že se jedná téměř o příručku toho jak by měl vypadat obchod nebo eshop, tak se dá najít v knize spousta detailů a postupně je aplikovat. Já jsem všechny myšlenky, které jsem sem napsal využil při vytváření eshopu. Po jeho zpracování můžu říct, že jednotlivé prvky, které byly inspirované touto knihou, tak jsou i podle mě fakt sympatické. Po menším průzkumu mínění mezi zákazníky jsem se o tom jen přesvědčil, protože z velké části se jim líbilo něco co jsem vytvářel s myšlenkami této knihy.





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: