Proč nakupujeme


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 08.01.2022

Proč nakupujeme   Paco Underhill

Tuto knihu jsem si vybral z toho důvodu, protože se mi hodní pojí s oblastí marketingu, akorát ne ze strany prodejce, ale nakupujícího. Už v několika knížkách a z praxe vím, že je důležité dobré znát prostředí, ve kterém se se svým produktem nebo službou pohybujeme a jednou z částí toho prostředí, a za mě nejdůležitější, jsou naši koncoví zákazníci. Kniha poukazuje na klíčové body, které ovlivňují chování zákazníka při samotném nákupu, ať už v kamenném obchodě nebo e-shopu. 


Konkurence na dnešním trhu je vysoká a oproti supermarketům, kde je procento návštěvnosti opravdu vysoké, se spousta menších a specializovaných obchodů musí snažit, aby získávali nové zákazníky a udržovali si ty, kteří u nich již nakupují. O tom rozhodují i ty nejmenší detaily, jako je například množství času strávené v obchodě – čím déle tam jsou, tím větší je pravděpodobnost, že něco koupí, interakce zaměstnanců se zákazníky, atmosféra v obchodě, hudba, která hraje…


Zákazníci při vstupu do prodejny potřebují 5 – 10 vteřin, aby se zvykli na nové prostředí. Jako první zapojí naše základní smysly – zrak, čich a sluch. Z tohoto důvodu není nutné dávat zboží, které chceme prodávat nejvíce hned ke dveřím, zákazník ho často přehlédne. Naopak je dobré dávat například naproti vstupu výrazné slevy, kterých si zákazník hned všimne. 

Důležité je také rozlišovat, jestli u nás nakupují více muži nebo ženy. Ženy jsou daleko více vnímavější vůči vizuální stránce jak produktů, tak i vzhledu v našem obchodu. Tráví v obchodech více času než muži a častěji mluví se zaměstnanci a pokládají jim dotazy. Muži při nákupu nezkoumají detaily produktů a většiny nakoupí to, co jim „sedne jako první“. Ženy jsou oproti mužům při nakupování trpělivější a jsou ochotné porovnávat a zkoušet různé produkty. 


Zajímavá mi přišla myšlenka, že čím větší košík, tím více zákazníci nakupují. Nikdy jsem nad tím takto neuvažoval. Ale když se podívám na své nákupy například v Ikea nebo Primark, kde jsou velké nákupní tašky a velká spousta zboží, odejdu vždy s hodně nakoupenými produkty, oproti například Zara, kde nosem věci jen v ruce a přemýšlím více nad tím, kolik kusů oblečení kupuji a kolik to bude stát peněz. 



Kniha je velmi zajímavě napsané a jsou v ní dle mého názoru praktické rady, které můžeme v budoucnu využít ve vlastních kamenných prodejnách. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: