Pravidlo žádných pravidel


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 12.03.2024

Pravidlo žádných pravidel   Reed Hastings, Erin Meyerová

Tato kniha nabízí poutavý pohled do jedinečné organizační kultury společnosti Netflix, jedné z nejúspěšnějších a nejinovativnějších firem 21. století. Kniha, jejímiž spoluautory jsou Erin Meyerová, uznávaná odbornice na mezikulturní management, a Reed Hastings, spoluzakladatel a generální ředitel Netflixu, přináší cenné poznatky o principech a postupech, které Netflixu zajistily celosvětovou proslulost.


Pro kulturu Netflixu je charakteristické neustálé zaměření na inovace, svobodu a odpovědnost. Jejím jádrem je koncept svobody a odpovědnosti, který podporuje zaměstnance v tom, aby převzali odpovědnost za svou práci a samostatně se rozhodovali. Tato kultura zmocnění umožňuje společnosti Netflix rychle se přizpůsobovat měnící se dynamice trhu a udržet si pozici průkopníka v zábavním průmyslu.


Klíčovým aspektem kultury společnosti Netflix je radikální transparentnost, která podporuje otevřenou komunikaci a odpovědnost na všech úrovních organizace. Vedoucí pracovníci jsou povzbuzováni k otevřenému a upřímnému sdílení informací, a to i v případě, že to znamená zveřejnění citlivých nebo nepříjemných pravd. Tato transparentnost posiluje důvěru a umožňuje zaměstnancům činit informovaná rozhodnutí na základě jasného pochopení cílů a problémů společnosti.


Netflix klade velký důraz na zpětnou vazbu a neustálé zlepšování jako hnací sílu organizačního růstu a inovací. Firemní test povzbuzuje manažery, aby pravidelně hodnotili výkony členů svého týmu a ponechali si jen ty, kteří trvale vynikají. Tento důsledný přístup k řízení talentů zajišťuje, že si Netflix udržuje vysoce výkonné zaměstnance schopné posouvat jeho ambiciózní cíle kupředu.


Společnost Netflix přijímá změny a experimenty jako základní aspekty své kultury vynalézání. Společnost podporuje zaměstnance, aby zpochybňovali status quo, podstupovali kalkulovaná rizika a učili se z neúspěchu. Tato kultura experimentování podporuje kreativitu a inovace a umožňuje společnosti Netflix udržet si náskok v rychle se vyvíjejícím odvětví.


Kniha sleduje vývoj kultury společnosti Netflix od jejích počátků jako půjčovny DVD až po současný status globální streamovací společnosti. Na této cestě společnost čelila mnoha výzvám a neúspěchům, ale její odhodlání inovovat a znovuobjevovat zůstalo neochvějné. Neustálým vývojem a přizpůsobováním se novým skutečnostem se společnost Netflix proměnila v převratnou sílu, která nadále utváří budoucnost zábavy.


V této knize jsou uvedeny praktické poznatky a realizovatelné strategie pro vedoucí pracovníky, kteří chtějí ve svých organizacích pěstovat kulturu inovací a vynalézání.


Klíčové tipy:

Podpořte otevřenou komunikaci a odpovědnost tím, že budete se zaměstnanci otevřeně a upřímně sdílet informace.


Dejte zaměstnancům svobodu, aby se mohli samostatně rozhodovat a převzít odpovědnost za svou práci.


Vytvořte kulturu zpětné vazby a neustálého vzdělávání, která bude hnací silou růstu a inovací organizace.


Podporujte změny a experimenty jako katalyzátory kreativity a inovací.


Sjednoťte organizaci kolem jasné a přesvědčivé vize, která inspiruje a motivuje zaměstnance k dosažení jejich plného potenciálu.


ATP:

Osobně mě zaujalo, že Netflix umí ve svých lidech vzbudit radikální zodpovědnost za svou práci. Myslím si, že u nás v TAPu toto chybí. Akorát zatím nevím, jak tuto kulturu převést sem. Hlavním důvodem je, že mezi námi a Netflixem je příliš mnoho rozdílů.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: