Pravidlo žádných pravidel


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 27.03.2022

Pravidlo žádných pravidel   Reed Hastings, Erin Meyerová

Hlavní znalosti a myšlenky, které si z knihy odnáším:


Vybudujte skvělý tým


První věc, kterou autor v knize zmiňuje je ta, že bychom se měli snažit najímat a udržet vynikající zaměstnance. Prostor pro průměrného kolegu prostě není. Průměrní kolegové ná budou kazit ty skvělé. Tato myšlenka se mi moc líbí a chtěl bych ji více rozvést u nás v tým, jelikož věřím, že by nás to ohromě posunulo. 


Buďte zcela transparentní


Tento bod potvrzuji dle své praxe v Tiimiakatemia Prague. Spousta lidí si myslí, že když bychom například vlastním zaměstnancům v projektu něco citlivého řekli, tak by to mohli vyzradit a konkurence by toho mohla využít. Takové věci se ale reálně nedějou. Tím, že jim budeme citlivé informace sdělovat, tak jim dáme najevo, že jim důvěřujeme a že jsou součástí projektu, který tvoří pocity vlastnictví, závazku a odpovědnosti.


Plaťte zaměstnancům více než si zaslouží


Každý rád vydělává více peněz. Proto bychom si i pomocí financí měli snažit udržovat zaměstnance a snažit se o to, aby naši organizaci neopustili, to pro nás bude znamenat dlouhodobě dobré výsledky a růst.


Odstraňte nutnost schvalování záležitostí autoritou


 V dnešním dynamickém prostředí je klíčové, aby se každý ve firmě mohl rozhodovat co nejrychleji, jelikož v podnikání může rozhodovat každá vteřina. Když budou potřebovat naši zaměstnanci ke každému rozhodnutí šéfa, může se nám stát, že prohrajeme v boji s konkurencí, která je rychlejší.


Řiďte se souvislostmi, ne kontrolou. 


Pokud máme v týmu skvělé zaměstnance, tak není třeba řídit jejich činnost. Pokud někdo přijde s nápadem a požádá nás o radu, tak není potřeba mu vnucovat naše myšlenky a nutit ho pracovat podle našich podmínek. Prostě je nechat, ať se zaměstnanci rozhodnou sami. A pokud někdo udělá chybu, tak je nevhodné zaměstnance za chybu obviňovat. Vhodné je je spíše otázkovat a jít do hloubky problému, aby se chyba příště neopakovala. Toto pravidlo je pro mě v projektu velmi náročné dodržovat, jelikož podle predictive indexu jsem trochu perfekcionista, takže chci mít vše podle svého, jelikož v hodně věcech vidím nedokonalosti.


Dávejte a přijímejte zpětnou vazbu.


Rádi lidem zpětnou vazbu dáváme, ale neradi ji dostáváme zpět. U hodně lidí je problém takový, že se mu snažíme zavděčit, než abychom mu pomohli vyřešit problém.


 Klíčové je budovat v týmu takovou kulturu, aby bylo předávání zpětné vazby zcela přirozené. V našem projektu si dáváme zpětnou vazbu na většinu činností, které děláme.


Chceme-li maximalizovat upřímnost, uspořádejte akce, kde se lidé mohou veřejně podělit o své názory. V našem prostředí Tiimiakatemia k tomu slouží například hot seat.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: