Proč jsem si knihu vybral?
Velice mě nadchlo, že spolu autorem této knihy je i zakladatel Netflixu Reed Hastings. Netflix teď polední dobou je moje téma ke konverzaci, protože změnili předplatný plán – respektive, už se nemohou sdílet hesla na jednom předplatném…tak, jak to bylo vždy.
Main points
FLEXIBILNÍ FIREMNÍ KULTURA – kultura…open office. Jako firma bychom měli se snažit vytvářet flexiblní prostřední a kulturu pro zaměstnance. (Třeba dobrý kávovar haha)
ORIENTACE NA VÝKON – Netflix se snaží odměňovat výkon jednotlivých pracovníků. Zaměstnanci mají tedy velkou svobodu a odpovědnost, při čemž jsou také zodpovědní za své výsledky.
INOVACE – Zde se mi pojí hodně knížka, kterou jsem nedávno četl: “Inovuj nebo nepřežiješ” od Kiernana. Každá firma, jestli se chce uchytit na trhu musí inovovat a hledat nové problémy, které mohou svým zákazníkům řešit. (RIP Nokie)
OTEVŘENÁ KOMUNIKACE – Snad každá firma se zabývá komunikací a zpětnou vazbou. Jakožto vedoucí firmy bychom se měli snažit o rozšíření schopnosti pravdivé komnunikace a zpětné vazby. – společné diskuze. – o problémech mluvit otevřeně.
ZODPOVĚDNOST – Zodpovědnost pracovníka na lince a pracovníka ve firmě je několikanásobná. Měli bychom se tedy snažit, aby zaměstnanci byl i zodpovědní za své výsledky a činy. Motivovat je k tomu, aby se učili a zlepšovali.
DŮVERA – Zaměstnanci a vedení by si měli důvěřovat. Při psaní mé bakalářské práce ohledně podnikatelského plánu jsem se dozvěděl, že bychom se neměli bát plán nasdílet zaměstnancům a díky tomu jim představit koncept a cíle firmy.
Co jsem si uvědomil?
V gastro průmyslu, hlavně v kavárnách je důležité vytvářet Pravidlo pravidel a to: nechat baristům volnou ruku, již ze zkušeností co mám, tak pro majitele je to nejideálnější záležitost. Viz.: já si teď vymyslel další drink, nechat ostatní baristy inovovat kavárnu, ptát se jich a komunikovat s nimi co zlepšit/změnit…