Pravidlo žádných pravidel


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 23.04.2023

Pravidlo žádných pravidel   Reed Hastings, Erin Meyerová

Kniha nabízí pohled do světa jedné z nejúspěšnějších společností současnosti - Netflixu. Netflix je naprosto nekonformní, značí se inovacemi a svobodou projevu. Vybudovali neskutečnou kulturu ve firmě, a to stojí za jejím úspěchem.


Autoři popisují, co v Netflixu udělali pro takovou kulturu. Jako hlavní zmiňují, že nejprve je nutné vytvořit jasnou vizi a hodnoty, na kterých bude společnost postavena. Tyto hodnoty by měly být reflektovány ve všech aspektech společnosti - od náboru zaměstnanců až po řízení vztahů s klienty.


Další důležitým krokem, který Netflix učinil, bylo odstranění tradičních hierarchií a zavedení mnohem pružnějších struktur. Společnost začala pracovat v malých týmech, kde každý člen má zodpovědnost a může rozhodovat o své práci. Tento přístup umožnil rychlé inovace a růst společnosti.


Kniha také vysvětluje, jak je důležité mít kulturu, která podporuje svobodu projevu. Netflix se snaží vytvořit prostředí, kde lidé mohou otevřeně mluvit o svých názorech a kde jsou povzbuzováni k vyjádření nesouhlasu. To umožňuje společnosti získat nové nápady a inovace, které by jinak nebyly možné.


TÝMOVÁ PRÁCE

Netflix se snaží vytvářet malé týmy, kde každý člen má jasně definovanou zodpovědnost a může samostatně rozhodovat o své práci. Týmy jsou často vedeny tzv. "dotykovými body" (touch points), což jsou krátká setkání, kde se členové týmu pravidelně setkávají a diskutují o tom, na čem pracují a jak mohou spolupracovat na dosažení cílů.


Netflix také zdůrazňuje důležitost různorodosti v týmu. V knize se autoři zaměřují na to, že různorodost v týmu může vést ke kreativitě a novým myšlenkám. Zároveň upozorňují, že tým by měl být jednotný v hodnotách a zásadách, aby mohl úspěšně spolupracovat.


ZPĚTNÁ VAZBA A UPŘÍMNOST

Netflix se snaží vytvořit prostředí, ve kterém jsou lidé otevření a upřímní vůči sobě navzájem. To znamená, že si vzájemně říkají pravdu, i když to není vždy snadné a mohou se tím konfrontovat s nekomfortními pravdami o sobě samých a své práci.


Zpětná vazba hraje klíčovou roli při vytváření této otevřené kultury. Lidé v Netflixu jsou vyzýváni, aby nejen poskytovali zpětnou vazbu svým kolegům, ale také ji přijímali a brali ji jako příležitost pro osobní růst. Netflix také učí své lidi, jak dávat zpětnou vazbu, aby byla konstruktivní a efektivní.


V knize se také mluví o tom, jak důležité je být upřímný sám k sobě. Jedním z principů, na kterých je kultura Netflixu postavena, je osobní odpovědnost. To znamená, že lidé jsou vyzýváni, aby byli upřímní k sobě samým a nezdráhali se přijmout zodpovědnost za své chyby.


ATP

Kniha je velmi inspirativní, ale pro mě trochu nepředstavitelná. Přecijen je příklad na gigantovi a lídru světového měřítka. Přesto jsem v knize našla několik tipů, které si můžu převzít do budování své vlastní firmy.

Líbilo se mi, jak moc se principy v Netflixu shodují s tím, jak fungujeme v Tiimi. Byl to pro mě další důkaz toho, jak moc velký smysl toto studium a koncept Tiimi má.





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: