Proč jsem si kniho vybral ?
Kniha mě zaujala především svým názvem, protože celý obsah knihy je o Netflixu, který sleduji a který mám rád. Chtěl jsem tedy zjistit, jak firma funguje.
V této knize autoři popisují určitý druh technologie. Je to dobré? Těžko říct. Někdy se zdá není korektní , jindy pochybná. Má však určitou ucelenost a je podporována po poměrně dlouhou dobu. Tato kniha si pravděpodobně nezaslouží být označena za dobrou, ale vzhledem k tomu, že se čte snadno, stojí v některých případech za satravený čas.
Ne vždy se mi podařilo plně pochopit informace uvedené v knize a využít je v praxi, a to i když se jedná o tak velkou firmu. Ale na druhé straně jsou některé z bodů, které používáme v Tiimi. Prvním dojmem je, že jsme ještě nedospěli k takovým obchodním podmínkám, jaké jsou popsány v této knize. Příliš revoluční přístup.
Autoři v závěru upozorňují, že jejich přístup není vhodný pro všechny organizace, ale pouze pro ty, které pracují v kreativním průmyslu, kde jsou inovace, rychlost a agilita základem úspěchu.
Сo jsem se z knihy dozvěděl:
1. Sestavte tým profesionálů, hvězd. Vyhoďte líné, hulvátské, průměrné a melancholické lidi. Zvýšit koncentraci talentů v týmu.
2. Pěstujte upřímnost, včetně zpětné vazby. Čtyři pravidla upřímnosti jsou: snažit se pomoci; navrhovat konkrétní opatření; být vděčný za kritiku; přijmout nebo odmítnout to, co bylo řečeno. Kritika by měla být konstruktivní. Hrubost je nepřípustná.
3. Dejte volnost při výchově k odpovědnosti. Je zde kapitola o zrušení pevného rozvrhu dovolených. Je zde kapitola o možnosti utratit rozpočet za nápad nebo projekt bez dalšího schválení vyšším vedením. Také je zde kapitola o zrušení cestovních rozpočtů.
4. Rozdělte všechny pozice na provozní a kreativní. Dejte tvůrčím pracovníkům nejvyšší možný plat. To může znamenat najmutí jednoho vysoce kvalifikovaného odborníka namísto tuctu nevýrazných zaměstnanců.
5. Podporovat kulturu transparentnosti. Umožněte zaměstnancům přístup k firemním dokumentům, aby měli přehled o celé situaci.
6. Neříkejte zaměstnancům, co mají dělat. Zajistit účinnou koordinaci na všech úrovních a formulovat kontext, který jim umožní přijímat nejlepší rozhodnutí.
7. Udělejte si zpětnou vazbu 360. Žádné emoce, jen návod k jednání. 25 % pozitivní zpětné vazby a 75 % kritiky.
8. Pokud pro vás pracují lidé z různých zemí, přizpůsobte formulaci a zohledněte kulturní kontext.