Proč jsem si knihu vybral?
Již delší dobu jsme si chtěl přečíst nějakou inspirativní/motivační literaturu a jelikož o pravidlech úspěchu mnoho Teamprenerů pozitivně mluvilo, rozhodl jsem se ji přečíst.
Hlavní znalosti a myšlenky, které si z knihy odnáším:
Být bohatou osobou znamená mnohem víc než jen mít spoustu peněz na bankovním účtu
Bohužel si většina z nás myslí, že bohatství jsou peníze, majetek a vlastnictví. Je to však mnohem více. Bohatství obsahuje intelektuální, občanské a lidské aspekty a věřím, že by na to měl každý Teampreneur myslet.
Pokud chceme uspět musíme být vytrvalí, nesmíme se vzdávat a musíme hodně trénovat
Autor v knize popisuje, že každé odmítnutí je překážkou na cestě k úspěchu. Pokud nám například obchodní partner řekne v projektu, že s námi nechce udělat obchod, není třeba se z toho hroutit, ale jít za někým jiným a zkoušet to do té doby, dokud s námi někdo obchod udělá.
Například zakladatel KFC (Harland Sanders) byl odmítnut přes třistakrát než někdo jeho podnikatelský záměr koupil. Pokud by skončil u prvního odmítnutí, tak by na světě žádné KFC nebylo.
Tento bod se mi pojí s Growth Mindset a práce s ním.
Pokud jde o víru v sebe sama, jsme sami sobě největšími nepřáteli. Je klíčové myslet pozitivně.
Chceme-li uspět je důležité omezit, ne-li zcela odstranit negativní myšlenky z naší hlavy. Není dobré sám sebe litovat, ale k životu přistupovat tak, že známe své skutečné hodnoty a prostě myslet pozitivně.
Každý je zodpovědný za to směr svého života
Pokud se nám v životě nedaří, často hledáme výmluvu a viníme z neúspěchu ostatní nebo věci, které se nám staly. Ale to, jak nás tyto události dlouhodobě ovlivní, závisí na tom, jak na ně reagujeme. Například pokud si vydělám projektu prvních 10 000,- není vhodné je hned vybrat z firemního účtu a jít si za ně koupit něco hezkého na sebe, ale reinvestovat je v projektu, aby nám generovaly další peníze. Pokud chceme zlepšit svůj život, je klíčové zlepšovat reakce, na události, které se nám v životě dějí.
Naše sny si musíme vizualizovat a afirmovat
Afirmace začíná tím, že si představíme náš sen, jako by již byl uskutečněn. Nejúčinnější afirmace jsou v první osobě, jsou pozitivní a věcné. Autor v knize popisuje, že se nám věci vkládají lépe do paměti, pokud jsou spojeny s emocemi - k tomu nám může pomoci například hudba nebo vůně (tuto myšlenku lze využít i v marketingu - více v mé eseji na knihu How We Buy).
Autor v knize zmiňuje také důležitost vize a cíle, tyto myšlenky jsem již popisoval v mé eseji na knihu Living The Brand.