Podnikání z pufáče


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 15.03.2022

Podnikání z lavice   Adam a Pavel Štruncovi


Podnikání z lavice jsem vzala do ruky již poměrně pozdě. I tak mi ale zábavnou a přehlednou formou autoři Adam a Pavel Štruncovi oživili proč a jak podnikat a předali několik nových technik či postojů. Kniha se opravdu skvěle čte a jsou v ní velice užitečné a hlavně konkrétní tipy na další zajímavé čtení či webové stránky. Tak jdeme na to.


Hned na úvod dva citáty a grafík z knížky:


,,Nyní (v mládí) je ten správný okamžik začít podnikat, zariskovat, zkusit něco nového.”


,,Všechny velké věci a cíle začínají prvním malým krůčkem.”


Dunning-Krugerův efekt:


1.Nápad

V první kapitole autoři shrnují jak člověk přijde na skvělý nápad a jak ho ověří. Na ověřování doporučují Lean canvas, který již dobře znám a ráda se k němu u každého projektu vracím. Co mě ale hlavně zaujalo v téhle kapitole byly následující dvě věci.


Metoda 5 proč

Metoda 5 proč mě hodně zaujala, jelikož jsem ji neznala a člověk díky ní lehko zjistí, jaké problémy zákazníkům řeší. Zkusila jsem ji hned vztáhnout na náš projekt:


Proč si člověk koupí košili?

Proč si člověk koupí košili u nás v Košiláriu?

Proč si ji nekoupí v jiném obchodě?

Proč si ji nekoupí v jiném second handu?

Proč nenakoupí od jiných firem co oblečení upravují?


Avatar, ověřování nápadu v terénu

Na avatara jsem také několikrát natrefila, v nynějším projektu jsem ho ale úplně opominula a teď si zpětně říkám, jaká je chyba nevěnovat dostatek času přesnému určení naší cílové skupině a následnému ověření nápadu v terénu. Hned po přečtení této kapitoly jsem vytvořila dotazník na ověření našeho projektu.


,,Produkt musíme vždy přizpůsobit zákazníkovi, ne zákazníka produktu.”


2.Zhmotnění nápadu


Prototyp

Důležitost prototypu jsem také nebrala tolik v potaz. Zde jsem si uvědomila, že nevytvářet hned dokonalý produkt ušetří mnoho času a úsilí. Po vyzkoušení prototypu můžu mnoha problémům předejít a zkusit si na něm i zpětnou vazbu od mé cílové skupiny.


,,Plány často stavíme na domněnkách a ne na faktech. Jako první zhmotni nápad a na tom stav.”

Další hodně zajímavá informace o prototypech jsou pro mě důvody proč začít nabízet ještě nedokonalou verzi mého produktu:

U tohohle postupu je samozřejmě vhodné nabídnout například možnost vrácení peněz, něco k produktu zdarma nebo nastavit výrazně nižší cenu.


Další zajímavé myšlenky:


3.Vstup na trh


Cenotvorba



Image firmy

,,Obal prodává.”

Jaký by měl být název a logo?


Propagace - pár tipů, jak na to:



První vteřiny jsou rozhodující, je nutné zákazníka hned přesvědčit o koupi produktu. Nejlepší je začít důvody proč by se o to měl člověk vůbec zajímat - co mu to přinese a co může získat.

Moje zkouška na nynějším projektu: 



Závěr

Čekala jsem, že kniha bude nudné opakování, opak byl ale pravdou. Kniha mi dala opravdu mnoho a to nejspíš primárně kvůli tomu, že mám již rozjetý projekt a vše z knihy jsem mohla okamžitě vztáhnout do praxe. Plno věcí jsem hned do projektu doplnila (metoda 5 proč, avatar, dotazník) a plno myšlenek jsem si napsala, že udělám v nejbližší době (sehnat ambasadora, dostat se do médií, komunikovat jinak s lidmi ohledně mého projektu). Celkově vzato jsem moc ráda, že jsem knihu přečetla a těším se na další velký posun celého projektu.


A na závěr citát, který si mě opravdu získal:

,,Rozdíl mezi úspěšným a neúspěšným člověkem je v tom, že ten neúspěšný se vzdal.”





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: