Podnikání z lavice


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 10.03.2022

Podnikání z lavice   Adam a Pavel Štruncovi

Proč jsem si knihu vybral?

Díky tomu, že většina členů mého teamu četla tuto knihu jsem zjistil, že knížka má velice dobré ohlasy. Zároveň jsem si chtěl podle této knihy vytvořit a přiblížit Lean Canvas pro můj projekt. 

 

Lean Canvas

Díky vytvoření canvasu jsem si uvědomil celkové silné stránky mého projektu a zároveň mě napadlo mnoho zlepšováků, konkrétně z marketingového soudku. 


Lean Canvas mi hodně pomohl jak při samotné tvorbě canvasu pro projekt Poppins (popnuté popcorny), tak i pro sestavení Lean Canvasu pro náš tým z hlediska schvalování projektů         Canvas pro Poppins


https://ctrlv.link/JScV            Canvas pro schvalování projektů u nás v týmu

https://ctrlv.link/9doa

-       Červeně vyplněné nadpisy jsou velice důležité, projekťák by se měl o této části co nejvíce rozepsat.

-       Ohledně zeleně vyplněných nadpisů by se měl alespoň trošičku zmínit.

Avatar zákazníka

Rozdíl mezi zákazníkem a uživatelem jsem již zmínil v eseji Od nápadu k podnikatelskému plánu. (zákazník=zaplatí, uživatel=užívá)

Produkt musíme vždy přizpůsobit zákazníkovu, ne zákazníka produktu.

Avatar je prostě Pepa, který si náš produkt/službu koupí. 

Vytvoření takového Pepy mám v brzkých plánech, protože mi může opravdu hodně pomoct s rozhodováním a c ose s projektem bude dál stávat.

 

Dotazování

Jak si nejlépe ověřit zájem lidí o produkt/službu? Dle autorů knihy je nejlepší osobní dotazování, s čímž částečně souhlasím, ale i tak mi přijde jednodušší pro obě strany využít metodu online dotazníků. Každopádně na konci obou druhů dotazníku by vždy měla být otázka, zda chtějí zanechat svůj kontakt, protože pokud kontakt zanechají, vytváříme si databázi potencionálních zákazníků a zároveň víme, že je náš projekt oslovil. (první vlaštovky)

 

Princip lavinové koule.

Cílem této metody je začít s malou kuličkou a postupně ji obalovat, než je schopná pohltit i velké kusy.

V knize byla krásně vyobrazena na cílu dostat se do médií. Stačí se dostat do menších, regionálních novin a poté můžeme říct “psalo se o nás tady a tam”, na co větší média slyší a mohou se sami přesvědčit.

 

Ptejme si lidí, kteří mají odpověď.

“Lína huba, holé neštěstí.” Při podnikání máme dvě možnosti, problém si vyřešit metodou pokus-omyl, nebo se na daný problém zeptat lidí, kteří ho mohli již řešit a vyřešili. 

Při psaní tohoto odstavce se mi neustále v hlavě promítají zákaznické schůzky.

 

Key sentences:

“Co je pro všechny, není pro nikoho.” 

-        Vždy je lepší zaujmout určitou skupinu lidí, protože pokud chceme zaujmout všechny, nezaujmeme nikoho. 

“Pokud koupí jeden z deseti, je to úspěch.”

“Zlevňovat můžeš vždy, ale zdražovat produkt je mnohem těžší.”

-        Na zdražování produktu zákazník nahlíží vždy špatně oproti zlevnění. Samozřejmě pokud se produkt jakkoli vylepšil, zdražení je v pořádku. (ale zákazníci musí vědět přesně co se změnilo)

-        Toto tvrzení u služeb neplatí. Zákazníci zdražení služeb chápu zcela odlišně než u produktů.

“Emoce prodávají.”

“K úspěchu potřebuješ dvě věci; prostě začít a vytrvat.”

 

Závěrem

Kniha se mi moc líbila, především jsem ocenil, že je sepsána od studentů pro studenty. Je v ní tedy vše vysvětleno lajcky a jednoduše. Zároveň chci podotknout konec knihy, kde jsou krásně vypsány příběhy mladých podnikatelů, které jsou velice inspirující. Rozhodně doporučuji přečíst. 

Odnesl jsem si jak správně sestavit Lean Canvas, avatara, metodu KISS a jak úspěšně založit projekt od nápadu až k finálnímu konci.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: