Proč jsem zvolil právě tuto knihu?
Mým úkolem bylo přečíst jakoukoliv knihu o podnikání. Hledal jsem takovou, která bude krátká ale výstižná a dodá mi potřebnou motivaci do začátku podnikání. Podnikání z lavice mi bylo doporučeno od několika studentů z vyšších ročníků.
Pocity a přínos:
Hned v úvodu knihy je velmi hezky a stručně odpovězeno na několik otázek, se kterými se setká každý, kdo o podnikání kdy uvažoval, popřípadě návod jak si na ně odpovědět.
Co je podnikání a co obnáší?
Proč začít podnikat?
Jaká je tvá motivace začít podnikat?
Myslím si, že je velmi důležité si na tyto otázky odpovědět ještě před začátkem podnikání, abychom opravdu věděli do čeho jdeme.
Moc se mi líbí, že autoři jdou rovnou k jádru věci. Píší vše stručně, jasně a každá myšlenka je okamžitě doplněná o příklad z praxe, kterých je v celé knize opravdu mnoho.
Primárním účelem je čtenáře povzbudit, aby co nejdříve začal s podnikáním a přestal o tom jen mluvit. Je lepší začít co nejdříve a problémy řešit za chodu, než pečlivě vymýšlet a plánovat řešení problémů, které ještě nenastaly. Účelem není pustit do světa dokonalý produkt/službu, důležitá je budoucí optimalizace. Produkt/službu upravujeme podle potřeb zákazníka, cílem je ho uspokojit.
Zajímavé myšlenky a metody:
Paretovo pravidlo 80/20
Ptej se zkušenějších!
Učme se z chyb, ale ne těch našich.
Metoda 5 proč
KISS - Keep it simple, stupid
Lean Canvas
Buduj si svůj Network.
Závěr:
Kniha mě opravdu mile překvapila, myslím si, že jsem si odnesl mnoho rad, které budeme moci využít při našich projektech. Načerpané znalosti chci přenést do praxe co nejdříve. Zároveň se mi jen potvrdilo, že budování Networku prostřednictvím zákaznických schůzek má smysl a bude se mi určitě hodit.