Podnikání z lavice


1 bod

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 10.11.2023

Podnikání z lavice   Adam a Pavel Štruncovi

Knihu Podnikání z lavice jsem si vybral hned z několika důvodů. Prvním důvodem bylo doporučení od starších lidí v návaznosti na téma projekty. Mimo povinnost přečíst knihu do předmětu mě zaujalo jak je kniha postavena. Věděl jsem že jsou použity postřehy z praxe, například produkt jménem Woodbag. Dalším důvod byl, že jsem chtěl samostatný projekt rozjet a hledal jsem knihu, která by mohla dávat nějaké základní teze pro můj rozvoj a rozvoj produktu.


Kniha je rozdělena na dvě části. Rozjezd projektu a nástroje úspěchu.


První část (rozjezd projektu) mi spíše ukazovala chyby při mých bývalých „projektech“. Samozřejmostí se tak pro mě stalo LeanCanvas, kde si můžeme udělat zjednodušený businessplan. LeanCanvas jsem použil při řešení jedné služby, kdy jsem nakonec přehodnotil mé cíle, a k projektu se vrátím v budoucnu, více zkušený. Dalším nástrojem, který jsem však ještě nepoužil, je prototyp u produktů. Produkty by měli vycházet z prototypů, na kterých se pak dozvíme počáteční nedostatky. Podle knihy však nedostatky nemusí být vyladěny hned před vstupem na trh, ale postupnými inovacemi produkt zdokonalovat a tak zvyšovat cenu. Na prototyp se váže zpětná vazba zákazníků. Bez ní nemůžeme vědět co, jak a proč prodávat. Celkově mi kniha přinesla další cestu jak se dostat k projektu a to jít mezi lidi a ptát se na potřeby a jak je uspokojují. Při řešení problému si vytvořím Avatara, který bude jako můj zákazník. Avatar by měl být jako člověk z cílové skupiny zákazníků, na to se váže třeba jak zákazníka oslovit reklamou, nebo jak přizpůsobit použitelnost produktu.


Ve druhé části (nástroje úspěchu) jsou popsány nástroje/metody, které doporučují autoři používat při podnikání. Metody jsou skvělé nejen na projekty, ale i pro seberozvoj a rozvoj týmu.


1.     KISS

KISS – „keep it simple, stupid“ [Nech to jednoduché, hlupáku]

V jednoduchosti je krása… to neplatí jen pro běžné věci, ale i pro podnikání. Je důležité dělat jak plán tak samotnou realizaci jednoduše. Ideálním příkladem je reklama, kde je nejdůležitější zaujmout cílovku a ne všechny.


2.     Paretovo pravidlo 80/20

Paretovo pravidlo přichází s myšlenkou: 80% výsledků pramení z 20% činnosti. Paretovo pravidlo souvisí s řízením projektu. Pokud začneme reklamou, aniž bychom měli prototyp tak děláme více jak 20%, což je v tu chvíli zbytečná práce.


3.     Ptát se lidí, kteří mají odpověď

Na principu ptát se lidí s odpovědí z mého pohledu stojí zákaznické schůzky. Je to skvělá metoda, jak zjistit knowhow a nebo se poučit z chyb, které zkušenější již mají za sebou. Nejenom, že budeme mít větší rozhled, ale navážeme kontakt na potenciálního partnera/zákazníka.


4.     SMART

Když začínáme podnikat, tak si budeme chtít určit cíl, ale jak? Cíle jako, budu vydělávat hodně peněz nebo podnikáním se zabezpečím, jsou moc obecné a možná „nesplnitelné“. Proto se používá specifikace, měřitelnost, akceptovatelnost, realističnost a timing. V podnikání nám může přinášet motivaci při sledování našich výsledků. SMART metodu například používáme při určování akčních kroků našeho týmu.


Kniha celkově předává dost obecné informace, které však při rozjíždění projektu budou užitečné. Pro můj rozvoj bylo ideální nastínění zákazníka tak abych si představil jak mohu na zákaznických schůzkách vystupovat a jakým směrem jít při oslovování. Doporučoval bych to začínajícím podnikatelům.



Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Daniel Sláma - 20.11.2023 - 10:12


Esej od Václava popisuje nejprve v první části (rozjezd produktu) jeho poznatky z knížky, které by mohl použít u svých projektů nebo které by mu hodili vědět dříve. Nejvíce mě upoutala metoda prototypu, jelikož jsem nikdy nebral jako důležité vytvářet prototyp a vždy jsem tento krok přeskočil. Následné tvoření Avatara, kterého mohu použít jako simulaci ideálního zákazníka, to může člověku pomoci se orientovat v tom pro koho je produkt určen a jakým směrem se má ubírat. V druhé části, kde Václav popisuje nástroje úspěchu, mě nejvíce zaujala část Paretovo pravidlo 80/20. Poprvé když jsem přečetl tuto esej jsem na tom vůbec nepozastavil, ale při druhém čtení to ve mně nějak utkvělo. Jak pomocí 20% udělat zbylých 80%? Když člověk objeví, co se v jeho chvíli při dané činnosti nachází v 20 potřebných procentech, může mu to ulehčit velkou část práce. Esej mi přišla napsaná velice stručně a úderně. Václav v nich popsal důležité poznatky z knihy které pomocí pár vět vysvětlil a člověk se proto nemusel probírat hromadou textu a já osobně jsem si z toho odnesl více, než kdybych musel z dlouhého textu třídit nepodstatné informace.

Nejnovější eseje:

Kategorie: Jiné

Body: 2

16.09.2024

Kategorie: Jiné

Body: 2

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Management

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

15.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: