Podnikání z lavice


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 22.01.2023

Podnikání z lavice   Adam a Pavel Štruncovi

TÉMA: Jak rozjet první vlastní projekt: jednoduše a krok po kroku. S příklady z praxe.


„Podnikání není především o penězích, je to především o životním stylu.“

„Chcete-li vybudovat velký podnik, vybudujte nejprve sebe.“ – T. Baťa

„Pokud chcete být úspěšnými, je třeba se učit od těch, kteří už úspěchu dosáhli.“


STRUKTURA knihy:

„Jaká je tvá motivace začít podnikat?“ – zodpovězte si na tuto otázku… Co můžeme ztratit? Jediné, co můžeme ztratit je ČAS. Všechen čas a úsilí vloženo do podnikání SE VRÁTÍ. Možnost zkusit něco nového, zariskovat. Z CHYB SE ČLOVĚK UČÍ. Chyby nás nestojí žádné peníze, pouze čas. Získáme výhodu před těmi, kteří začínají s byznysem až po 30 letech – jako většina. NESMÍME TO VZDÁT, pokud nám to za to stojí. Protože většina lidí, to právě v těch nejtěžších okamžicích vzdá – to je chyba!


„Veliké věci začínají malým krůčkem.“

„Obklopuj se lidmi, kteří Tě posouvají.“ = JSI PRŮMĚREM PĚTI LIDÍ, SE KTERÝMI TRÁVÍŠ ČAS.


Dunningův-Krugerův efekt


  • kognitivní zkreslení způsobující u lidí s nízkými schopnostmi se přeceňovat, a naopak lidé s vyššími schopnostmi svůj výkon podceňovat


Jak na nápad?


  • rozhlédni se 
  • převezmi nápad ze zahraničí (důležité: ověřit zájem na českém trhu)
  • inspiruj se


Ověřit, zda jsi jediný…

Pokud nápad existuje, nezoufej, je to známka, že nápad funguje a je dobrý. Ověř si konkurenci a zkus obejít. Odlišností upoutáš pozornost…


Podnikatelský plán (www.leancanvas.cz


  • dříve byznys dokument, nyní Lean Canvas na jednu stranu
  • silné a slabé stránky nápadu
  • představení projektu, cílová skupina


Metoda „5 PROČ“ – položme si otázky, které ušijeme na daný projekt:

1) Proč člověk chodí do fast foodu?

2) Proč si neuvaří doma?

3) Proč nezajde na večeři k babičce či k rodičům?

4) Proč si nekoupí v supermarketu?

5) Proč si nezajde do restaurace?


CÍLOVÝ ZÁKAZNÍK


  • nejdůležitější je poznat a zaměřit se na toho pravého
  • marketing a reklama (cílit na konkrétního zákazníka – přizpůsobit se zákazníkovi!)
  • přesně definovat „avatara“
  • snažit se, aby cílovka byla co nejužší („co je pro všechny, není pro nikoho“)


Ověřit si trh – Jak?


  • Začít komunikovat s cílovkou (zeptat na kontakt + další lidi, kteří by jevili zájem)
  • Sestavit si seznam základních otázek
  • Vyvrácení nápadu pomůže pro jeho zlepšení
  • Vnímat problémy od cílovky. Vyvození ceny.  Jejich stávající problém. Kdo jevil zájem…


PRODUKT


  1. Prototyp – zhmotnění ideje
  2. Testování – cílovka (připravit si dotazy)
  3. Úprava prototypu dle ZV – doladíme detaily (+ znovu otestovat)
  4. Jdi na trh, prodej to! („První vlaštovky“ = první platící zákazníci)
  5. Neustále pracuj na zlepšení produktu! ZV je šance ke zlepšení.


SLUŽBA


  1. Začni s tím, co umíš – nesoustředit se na zisk, ale na kvalitu
  2. Zkus to na blízkém okruhu přátel – zlepšuj, zpětná vazba
  3. Dělej obyčejné věci neobyčejně dobře – pocit důvěry, nejít společné řešení
  4. Reálný prodej (urči cenu FFF = family, friends, fools)
  5. Zeptej se, z jakého důvodu za tvou službu člověk zaplatil
  6. Vstup na trh


VSTUP NA TRH


  • Cenotvorba: vyšší ceny a zlevnit můžeš vždy („značkotvorba“), konkuruji konkurenci s vyšší cenou, známka dobré kvality a poctivosti, cena stoupá s kvalitou

Uvažování: Když nabídneš padesáti lidem cenu 200 Kč a z toho zaplatí 20, získáš 4000 Kč. Když nabídneš 400 Kč a zakoupí jich 15, získáš 6000 Kč. To říká, že i když zakoupí méně lidí, vyděláš více.


  • Image: obal prodává (jak to na člověka působí?), myšlenkové mapy (app: Viable)
  • Ideální místo na trhu: sociální sítě, web (Webnote, WordPress), kamenný obchod – jasné, okamžité, jednoduché, přehledné
  • Reklama: (čím vyladěnější produkt, tím méně peněz za reklamu), nejlepší reklama je doporučení, ambasador, média (princip lavinové koule), cíl reklamy, podstatné info
  • Marketing: nejdůležitější zaujmout prvních vteřináchemoce prodávají, získat důvěru


KISS nástroj = „Keep It Simple, Stupid.“


  • nejjednodušší řešení bývá často nejlepší
  • selský rozum, pracktičnost


Paretovo pravidlo 80/20


  • 80 % výsledků pramení z 20 % činnosti
  • ze začátku je důležité dělat velké věci, které nás posunují
  • neřešit první reklamu, řešit nejprve tvorbu produktu


Psaní mailu/Volání přes telefon (čím více lidí oslovíš, tím vyšší šance na úspěch):


  • proč zrovna Vám
  • co máme společného
  • co dělám
  • co konkrétně chci
  • co to danému člověku přinese


Networking = cílené seznamování se s lidmi, se kterými si můžeme být vzájemně prospěšní


  • obklop se lidmi, kteří už dělají to, co chceš dělat ty (vnitřní motivace = dlouhodobá)
  • nebav se s těmi, kteří tě táhnou dolů
  • pokud jsou kolem tebe lidé, kteří na sobě a svých projektech pracují, budeš chtít dělat totéž


Vytrvalost, Setrvačnost, Uč se, Podnikej…

NEVZDAT SE.


ZÁVĚR – ATP:

Díky knize jsem získal velikou motivaci… Opravdu jednoduše vysvětlená a opírá se o konkrétní situace na trhu. Je v ní doporučováno, aby se člověk ke knize vracel během kroků svého podnikání – slouží tedy jako návod. Toto doporučení rozhodně využiji!

Knihu doporučuji všem, co váhají, nebo nejsou zcela přesvědčeni v podnikání. Také těm, kteří chybí motivace nebo vzor, který mohou následovat.


Obdivuji doporučení na efektivní nástroje, které mnoho z nich již využívám a usnadňují mi tak každodenní práci:


  • Online dotazníky – Survey MonkeyGoogle forms (používáme v týmu pravidelně)
  • Správa úkolů – TodoitsWunderlistReminders (Apple)
  • Řízení projektu – Trello (také jsme začali využívat v týmu)
  • Komunikace – Slack (na appku jsem získal doporučení skrze ZS)


Doporučená literatura:


  • Konec prokrastinace
  • Bohatý táta, chudý táta (téměř dočteno)
  • StarUp za pakatel (koupeno)
  • Myšlením k bohatství (právě čtu)
  • Pod vlivem Facebooku
  • Myslete jako Steve Jobs
  • Jak získávat přátele a působit na lidi
  • Rady pro život
  • Moderní timemanagement
  • 7 návyků skutečně efektivních lidí


Doporučení na filmy: Sociální síť, Zakladatel, Jobs, Yes Man

Podcasty – motivace: LeapMakers, Deep Talks, Proti proudu, BrainWeAre

Soutěže: Soutěž a Podnikej, Social Impact Award, Nápad roku, Social Innovation Relay




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: